Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3-4/2010 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) Interpretace některých didakticko-matematických jevů u studentů učitelství a u učitelů matematiky
(EN) The Interpretation of Some Didactico-Mathematical Phenomena among Teacher Training Students and Mathematics Teachers

Strana / Page: 108-118
Autor / Author: Stehlíková, N.
Klíčová slova / Key words: video, didaktické znalostí obsahu, učitelé matematiky, studenti učitelství, interpretace, didaktika matematiky
video, pedagogical content knowledge, mathematics teachers, student teachers, interpretation, mathematics education, ability to notice

Anotace:

Článek se zabývá schopností všímat si („ability to notice“), která zahrnuje identifikaci dídaktícko-matematíckých jevů a jejích interpretaci, a která je chápána jako součást didaktických znalostí obsahu. Je popsán výzkum se 119 účastníky, studenty učitelství a učiteli matematiky, kteří vyplňovali dotazník týkající se šesti videoukázek z hodin matematiky. Byla použita metoda nedokončených vet. Získaná data byla analyzována kvalitativním i kvantitativním způsobem z hlediska a) interpretací jednotlivých ukázek, b) rozdílů mezí studenty a učiteli. Ukázalo se, že pro obe skupiny je důležitá aktivizace žáků ve výuce. Jen v malé míre si všímali a komentovali detailnější didakticko-matematické jevy. Kromě jedné byly ukázky hodnoceny značně odlišně, i když rozdíly mezi učiteli a studenty nebyly výrazné.



Annotation:

Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}