Mentoring jako forma kolegialni podpory a strategie dobré školy
Rubriky: 3-4/2010 (MONO)-
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura:
Studie
Strana: 59-69
Autor: Lazarová, B.
Klíčová slova: mentoring, mentor, mentorství, činností mentora, vzdělávání mentora, uvádění učitelů, kariérní růst, kolegiální podpora, začínající učitel, spolupráce učitelů.
Anotace: Autor: Lazarová, B.
Klíčová slova: mentoring, mentor, mentorství, činností mentora, vzdělávání mentora, uvádění učitelů, kariérní růst, kolegiální podpora, začínající učitel, spolupráce učitelů.
Text je věnován pojmu a procesu mentoringu ve školním prostředí. Mentoring jako jedna z forem kolegiální podpory zejména začínajícím učitelům je v některých zahraničních školských systémech poznáván a rozvíjen po teoretické i praktické stránce již téměř po třicet let, v českém školství jsou k dispozici zatím jen dílčí reflektované zkušenosti. Nabízíme vysvětlení obsahupojmu mentoring a vybraných souvisejících pojmů, uvádíme cíle a význam zmíněného procesu a nabízíme také přehled některých forem mentorské podpory. Věnujeme pozornost požadavkům na mentora, jeho hlavním činnostem a přípravě. V závěrečné části pak zvažujeme podmínky a možnosti rozvoje této formy kolegiální pomoci v českém školství.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura: