Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1969 -
Studie Studies

(CZ) Modernizace vyučovacího procesu na ekonomických fakultách pomocí aktivních didaktických metod
(EN) Modernization of the Teaching Process at the Faculties of Economics by Means of Active Didactic Methods

Strana / Page: 81-90
Autor / Author: Borák, M.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Each scientific discipline, each school subject requires a certain combination of various didactic methods which proves to be the most efficient from the educational point of view. In the education and training of economists the point is not only to make the students acquire encyclopaedic and specialist knowledge, but also to make them acquire the ways of creative and active thought in the conditions of individual work and team work. Present-day modernization of the teaching process at the faculties of economics therefore concentrates not only on introducing audio-visual aids and programmed instruction, but also on the application of the so-called active didactic methods, which are based on the actual knowledge and experience of the students and the participants in refresher courses, and which make them as active as possible. When active methods are used, a problem, a case, a situation is presented to the students, and their task is to get acquainted with it, to analyse it, to seek for various solutions of it, to make decisions, to act, to evaluate the processes used and the conclusions made, etc. Active didactic methods are divided into four groups: discussion methods, case studies, role playing and management games. Active didactic methods and their application in instruction enable the students to acquire such knowledge, skills and combinations thereof as no other didactic method could ensure. In this sense active didactic methods mean a new quality and a real revolution in the teaching process.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}