Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1965 -
Školní hygiena School hygiene

(CZ) K hygieně výchovného procesu na základní devítileté škole s celodenní péčí
(EN) Hygiene of the Educational Process at the Basic Nine-Iear School with All-Day Care

Strana / Page: 336-148
Autor / Author: Soukupová, D., Krupička, K.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The authors investigated the working capacity of pupils at an experimental school with all-day care in the course of a week and in the course of each day. They have arrived at the following conclusions:
1. Working capacity is at its maximum between 10 and 11 o’clock a. m.; at about 1 p. m, it is at its lowest. The afternoon rise culminates at about 3 p. m. (graph No. 1).
2. Working capacity of the pupils improved after a P. T. lesson in the open air (graph No. 2). The P. T. lesson was between 10 and 11 o’clock. The fine motorial power, which rises until 10 o’clock) falls to the minimum after the end of the P. T. lesson, but rises again during the following hour, and so the working capacity in the fine motorial power test is prolonged until 12 — 1 o’clock. As a result P. T. the curve of the reaction time rises from 10 o’clock very sharply, but in the following hour it falls again and then rises slowly, which testifies to a fall in working capacity immediately after the P. T. class, but to a rise in the subsequent hours.
3. The working capacity of the pupils also varied in the course of the week. Towards the end of the week the pupils were showing signs of fatigue. Their working capacity was on a lower level, unstable, fluctuating. Friday was the worst day, Tuesday and Wednesday being the best (graph No. 3). These findings served as a basis for the adjustment of the time-table and the daily and weekly programme of the pupils’ occupation both in and after school. The results of the investigation are important not only for schools with all- day care, but they also provide valuable information for planning time-tables at the elementary school.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}