Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
6/1965 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) K otázce početních spojů v nižších ročních základní devítileté školy
(EN) The Question of Arithmetical Facts in the Elementary Grades of the Basic Nine-Year School

Strana / Page: 691-705
Autor / Author: Kořínek, M.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

A contribution to tackling the problem of arithmetical facts in the elementary grades of the Basic Nine-Year School is one of the contributions elaborated by the author on the basis of a more extensive research into a more general question concerning instruction in the elementary grades of the primary stage of the Basic Nine Year School. The author makes a partial comparison of the results of a research into the difficulty of arithmetical facts carried out by V. Příhoda in 1931 with the results of his own research made in 1957. In so doing he shows that the sequence of facts considered by V. Příhoda to have a psychological basis does not substantially differ from the sequence that can be arrived at by means of a logical analysis. At the same time the author makes a statistical analysis of errors in addition and points out that these errors are very seldom entirely fortuitous. Besides he finds the connection between the number of errors and the speed of counting. As regards the method of research applied, the author shows that collective investigations together with quantitative as well as qualitative analyses of results may be very well applied in didactic researches. Of great importance, however, is the methodological approach to the problems investigated, for a different methodological approach may result in a different interpretation of the results of the research.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}