Den se školní psychologií 2020
Na Katedře psychologie PedF UK proběhl 6. 2. 2020 již třetí ročník Dne se školní psychologií. Jsme velmi rádi, že již tedy můžeme začít mluvit o tradici konference či setkávání, kde se propojují akademické přístupy a pohledy z praxe týkající se práce školních psychologů. Letošního ročníku se zúčastnilo bezmála 90 školních psychologů, školních speciálních pedagogů i psychologů z pedagogicko-psychologických poraden a speciálně-pedagogických center. Velmi si vážíme i toho, že se velká část účastníků vrací, tedy byli již na dvou nebo dokonce všech třech konferencích. Považujeme to za závazek pokračovat dále a rozšiřovat nabídku seminářů pro školní psychology i v rámci kurzů celoživotního vzdělávání pořádaných naší katedrou.
Tento ročník byl věnován žákům a jejich variabilitě a reflektoval aktuální problémy a trendy v poradenství a vzdělávání. Aktuálnost tématu byla patrná z příspěvků psychologů z praxe akcentujících obtíže adaptace vzdělávacího systému, škol a učitelů na narůstající variabilitu žáků, ale i ze zpětných vazeb účastníků, kde se opakovaně objevovaly žádosti o další semináře týkající se specifických skupin žáků.
Mezi hlavní témata, která by podle účastníků zasloužila další semináře a workshopy, patří žáci s poruchou autistického spektra, žáci s psychiatrickou diagnózou nebo žáci v náročné životní situaci (po prožitém traumatu). Uvedené podněty zohledníme v rámci dalších aktivit Katedry psychologie PedF UK zaměřených na propojování teorie a praxe. Děkujeme všem za účast a budeme se těšit nejen na další ročník Dne se školní psychologií, ale i na další možnosti setkávání s kolegy z praxe!