Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1966 -
Studie Studies

(CZ) Problematika sexuální výchovy mládeže v pubertě
(EN) The Problems of Sexual Education of the Youth in Puberty

Strana / Page: 309-316
Autor / Author: Tauš, L.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Following the experience at the psychiatric institute for children and adolescents and at the sex advice department, and after studying the problems in question, the author of the article gives a survey, above all, of the psychology of the age of puberty. In the first place he concentrates on the manifestations of sexuality in this period and aims at demonstrating the connection between the psychology and the physiology of puberty. He gives reasons for the necessity of sexual education, which is understood to be, not an isolated part, but an integral part of the whole dynamic process of educating a young person. He believes that, like any other educational process, sexual education should be directed primarily by educationists, who, however, lack adequate erudition for it at the present time. The author unequivocally condemns empiricism and dangerous improvisation in sexual education and suggests that teachers should be properly trained for it within the framework of their schooling. He believes that this should be done quite regularly and systematically. Training future teachers in this field would be the responsibility of doctors (sexologists and child psychiatrists, possibly other specialists) and psychologists working in the clinical field. According v to the author this solution would offer much better perspectives than present-day practice consisting in more or less haphazard lectures given by doctors directly to pupils. In conclusion the author outlined the approximate content of the so called sexual education without discussing the methods of how this should be done.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}