Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1963 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Príspevok k otázkam riadenia výchovno-vyučovacieho procesu
(EN) A Contribution to the Question of Directing the Educational Process

Strana / Page: 150-161
Autor / Author: Stračár, E., Háber, D.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

One of the basic conditions for raising the standard of educational work is to improve substantially the quality of direction and control at schools and by the district and regional educational authorities. Therefore greater demands are placed on the general inspection of schools as well as on internal control in each school. In the general system of inspection and control listening-in to lessons plays an especially important part. The aim of a general inspection is to find out not only the standard of educational work, but also that of the management. Therefore joint inspections carried out by the school inspector together with the headmaster and his assistants are an organic and unavoidable part of every general inspection. At the present time inspections must concentrate on a deeper analysis of the educational process from the point of view of theoretical conclusions regarding the substance, laws, tasks, principles, methods and means of organising this process realising the aims and the content of the communist education of the youth. Observations made on lessons are only a starting point for their deep analysis and appraisal in relation to the results achieved. The purposefulness of management in this field, too, consists in getting to know the origin, the progress, and the ‘consequences of various phenomena in the teaching process in their dialectical unity. Such knowledge can be acquired only by consistent theoretical studies and their practical application in concrete conditions of controlling and directing the educational process.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}