Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2006 -
Studie Studies

(CZ) Boloňský proces a jeho reflexe v přípravném vzdělávání učitelů
(EN) The Bologna Process and its Impact on Teacher Training

Strana / Page: 258-265
Autor / Author: Brebera, P.
Klíčová slova / Key words: Boloňský proces, přípravné vzděláváni učitelů


Anotace:

Stať nabízí polemiku na téma možných důsledků plošné implementace strukturovaného studia v oblasti přípravného vzděláváni učitelů. Jádrem diskuse je zde nesoulad proklamativnich principů Boloňské deklarace s legislativním vymezením učitelské kvalifikace v českém vzdělávacím kontextu, rovněž pak i obtížnost hledáni funkčních modelů strukturovaného učitelského studia.



Annotation:

The consequences of the Bologna Process, ^hich is taking place against the background numerous discussions of topical educa- I‘onal themes and is at the same time signif- ‚eantly influencing the character of these debates, are very evident particularly in the field of teacher training. In Czech conditions Pressure for the across-the-board adoption a modified structure of degrees in educat l 0 n , i.e. a bachelor cycle followed by a master‘s cycle, has been generating a whole range quite serious questions, such as the contested practicality of possible models of the new structured educational degrees and the ‚“compatibility of the bachelor level of these ftudies with legislative definition of teachlng qualifications. One possible way of coping with these Contradictions, determined by the specifically Czech interpretation of the Bologna Process in the sense of the broad adoption of structured education studies, might, rather paradoxically, be the thorough implementation of another of the Bologna principles, in this case aimed at ensuring quality in education. This is because one of the various means of achieving the latter goal might be the thorough- going application of the principle of diversity of paths to acquiring teaching qualifications, which in practice could mean the existence of models of consecutive alongside parallel models, structured alongside non-structured models, all ideally accompanied by constant evaluation of both internal and external type aimed at continuous assessment of the efficiency of the chosen methods of teacher training.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}