Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2006 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Neformálne vyučovanie ekologie a jeho vplyv na vědomosti a postoje žiakov
(EN) The Informal Learning of Ecology and its Effect on Students‘ Knowledge and Attitudes

Strana / Page: 221-230
Autor / Author: Prokop, P.; Kvasničák, R.; Pístová, Z.
Klíčová slova / Key words: neformálně vzdelávanie, ekológia, vzdelávanie


Anotace:

Neformátnc vzdelávanie je progresivnou metodou, pomocou ktorej je možné meniťpostoje žiakov. Vačšina výskumov však zisťovala relativné dlhodobé vplyvy neformálneho vzdelávania na postoje alebo vědomosti v konkrétnej oblasti. Vprezentovanom výskume sme sa zamerali na vplyvy terénneho vyučovania na postoje žiakov к biologii a ich vědomosti z ekologie. Postojový test pozostávajúci z 12 výrokov ako aj dvojúrovňový test na zisťovanie vědomosti vykazovali vysoká reliabilitu (Cronbachova alfa > 0,7). Skóre z posttestov sa medzi experimentálnou a kontrolnou skupinou signifikantně lišilo. Zo získaných výsledkov vyplývá, že krátkodobé vplyvy neformá/neho vzdelávania významné vplývajů na postoje a vědomosti žiakov к ekologii.



Annotation:

Informal learning has been found to be a progressive method which improves students‘ attitudes, but the majority of studies have only been concerned with the relatively long-term effects of informal learning on students‘ attitudes or knowledge of the field. We therefore examined short-term effects of field education on students‘ attitudes toward biology and their knowledge of ecology. An attitude test consisting of 12 statements and a two-tier test used for examining knowledge of ecology showed a high degree of reliability (Cronbach‘s alpha >0.7 in both cases). The experimental and control group significantly differed in scores from the post-test. We conclude that the short-term effects of infprmal learning bring significant changes in students‘ attitudes to and knowledge of ecology.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}