3/2004 -
(CZ) Nová teorie klasifikovaní kognitivních cílů ve vzdělávání: revize bloomovy taxonomie
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) Nová teorie klasifikovaní kognitivních cílů ve vzdělávání: revize bloomovy taxonomie
(EN) A New Theory of Classsifying Cognitive Objectives in Education: A Revision of Bloom‘s Taxonomy
Strana / Page: 227-242
Autor / Author: Byčkovský, P.; Kotásek, J.
Klíčová slova / Key words: cíle vý’chovy. kognitivní d le ve vzdělávání, Bloomova taxonomie, revidovaná Bloomova taxonomie
Anotace: Autor / Author: Byčkovský, P.; Kotásek, J.
Klíčová slova / Key words: cíle vý’chovy. kognitivní d le ve vzdělávání, Bloomova taxonomie, revidovaná Bloomova taxonomie
Po výkladu teoretického a historického kontextu vymezování a klasifikace cílů výchovy se charakterizuje vznik Bloomovy taxonomie a je jí současná revize. Hlavním úkolem příspěvku j e návrh českých ekvivalentů kategorii a subkategorií revidované Bloomovy taxonomie.
Annotation:
After the presentation of a theoretical and historical context of the classification of objectives in education, the genesis of Bloom’s taxonomy and its present revision are characterised. The main purpose of the article is to suggest Czech equivalents terms for categories and subcategories of the revised taxonomy.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: