Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2004 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) Příručky o výchově pro rodiče
(EN) Handbooks on Upbringing for Parents

Strana / Page: 355-371
Autor / Author: Lacinová, L
Klíčová slova / Key words: výchova v rodině, příručky o výchově pro rodiče, výchovná doporučení, cil výchovy


Anotace:

Prezentovaný výběrový přehled překladů zahraniční literatury o výchově dčti vydané na našem knižním trhu v devadesátých letech dvaccitého století dokumentuje šiři a rozmanitost jednotlivých příspěvků kdané problematice. Pro účely této práce jsme se rozhodli zmapovat právě překlady prací zahraničních, k nimž v předchozím období česká rodičovská veřejnost nemela přistup, a devadesátá léta znamenají prcivě přelom zejména z hlediska uvolněni jiných než tuzemských informačních zdrojů. Z důvodu velké rozmanitosti a širokého spektra přístupů, východisek a forem zpracování této problematiky jsme se pokusili nalézt kritéria jejich klasifikace, je ž umožní zpřehledněni celé sledované oblasti. V závěru příspěvku předkládáme návrh možné podoby rodinné výchovy konce dvacátého století v ČR, která vyvstala na základě analýzy výchovných doporučeni obsažených v příručkách o výchově pro rodiče.



Annotation:

This article presents a selective overview of translations of foreign literature on the upbringing of children published on our book market in the 1990s, and thus documents the breadth and variety of individual approaches to the theme. For the purposes of this study we decided to concentrate on mapping translations of foreign books to which Czech parents had no access in the previous period, and the 1990s represent a breakthrough specifically from the point of view of access to other than domestic information sources. In view of the great variety and breadth of the spectrum of approaches, starting points and forms of treating the theme, we tried to find classificatory criteria to clarify the whole area explored. In the final part of the study we present a proposal for a possible form of family upbringing at the end of the twentieth century in the CR based on analysis of the recommendations contained in handbooks on upbringing for parents.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}