Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1999 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) Další vzdělávání učitelů a vzdělávací politika
(EN) Further teacher training and educational policy

Strana / Page: 128-132
Autor / Author: Kohnová, J.
Klíčová slova / Key words: další vzdělávání učitelů - DVU, školská reforma, rozvoj vzdělávání, instituce, institucionalizace, koncepce DVU, okresní metodik, školní a vyučovací praxe, profe sn í rozvoj učitele, profesionalizace, vzdělavatelé učitelů


Anotace:

Cílem příspěvku j e podnítit diskusi o dalším vzdělávání učitelů. Příspěvek uvádí ve zhuštěné podobě několik okruhů problematiky dalšího vzdělávání učitelů (DVU). Stručně j e charakterizována situace v DVU po roce 1989 a aktivity učitelů při obnově institucionální sítě DVU a v přípravě programu tohoto vzdělávání. Je zdůrazněna potřeba teoretického základu této oblasti vzdělávání, potřeba vědeckého zpracováni podkladů pro tvorbu koncepce DVU. Další vzdělávání učitelů j e v příspěvku zvýrazněno jako významné pro transformaci školy a vyučování. Přehled témat a otázek, na které b ý s e diskuse měla především zaměřit, j e shrnut v závěrečné části „politická a sociální změna a nové zaměření DVU“.



Annotation:

The goal of the contribution is to provoke the discussion about teacher training. The contribution states (in condensed form) several groups of teacher training problems. The state of teacher training after 1989, the teachers’ activities aimed at the renewal of the institutional network and at the preparation of proper programmes are briefly characterised. The need for theoretical background of the mentioned educational areas as well as the need for the scientific use of the data for the reasons of creating the concept is emphasised. At the same time it is emphasised that teacher training is an important part of school transformation. The problems the discussion should be focused on are summed up in the conclusion („Political and Social Changes and the New Trends of Teacher Training“).



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}