Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1999 -
Studie Studies

(CZ) Pedagogická laboratoř VÚOŠ - experiment a výzva
(EN) Pedagogical research laboratory (VÚOŠ) - an experiment and a challenge.

Strana / Page: 261-276
Autor / Author: Pelikán, J.
Klíčová slova / Key words: pedagogická laboratoř, mezioborový longitudinální výzkum, empirický výzkum, databáze


Anotace:

Stať j e pokusem o stručnou analýzu významného a nejen vnáší pedagogice ojedinělého experimentu mezioborového longitudinálniho výzkumu na jedné škole, probíhajícího v letech 1969 -1990. Kromě geneze pedagogické laboratoře Výzkumného ústavu odborného školství, která tento experiment realizovala, obsahuje článek i základní charakteristiky výstupu nejvýznamnějších šetření zaměřených na zjištění faktoru ovlivňujících utváření osobnosti středoškoláka. Mezioborový hloubkový ýzkum rovněž naznačil určité limity čistě pedagogického bádání. Významný byl i metodologický přínos pedagogické laboratoře, v níž byly vyvinutу i mnohé nové a originální techniky výzkumu sociálních jevů.



Annotation:

The article attempts to briefly analyze an important and not only in Czech context unique experiment of interdisciplinary longitudinal research in one high school that proceeded since 1969 until 1990. Besides the genesis of the pedagogical laboratory of the Research Institute of Professional Education that realized this experiment the article contains basic output characteristics of most important researches focused on basic factors influencing the formation ofthc high school student personality. Interdisciplinary in-depth research indicated certain limits of pure pedagogical research as well. Metodological approach of the laboratory was also important as there were developpcd many new and original techniques of social phenomena research.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}