Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1996 -
Studie Studies

(CZ) Étos a vzdělání
(EN) Ethos and education

Strana / Page: 15-23
Autor / Author: Eisner, E. W.
Klíčová slova / Key words: étos, kultura, vzdělávací prostředí, kvalita vzdělání, dimenze vzdělání, škola


Anotace:

Publikovaný text je překladem referátu, který přednesl autor jako pozvaný řečník na mezinárodní konferenci Školní klima a étos. Konference byla pořádána Skotským konzultačním výborem pro kurikulum (SCCC) v r. 1994. Referát vyvolal velký ohlas a mezinárodní diskusi v evropských pedagogických kruzích. Byl publikován ve sborníku z konference a v samostatné publikaci SCCC. která zahájila sérii referátů o hodnotách ve vzdělávání. (School Climate and Ethos. Curriculum Conference, Airth Castle, 9-10 March 1994. SCCC 1994, pp. 4-11; Ethos and Education. SCCC 1994.)



Annotation:

Ethos is a term that refers to the underlying deep structure of a culture the values that animate it. Question of ethos in education and the related question of school improvement are very important, because we are concerned with creating schools. Schools that genuinely educate, that do justice to the capacitics of the minds that students possess and the kind of lives that they have the opportunity to ledad. It is the task of schools to provide them with opportunities to lead those lives. The paper concerns systemic and clinical aspects of school improvement. The conceptual structure has five dimenssions: intentional, structural, curricular, pedagogical, evaluative. The quality of education and the nature of the culture in a school are the more fundamental issues then quantitative ones. One of the very important features of education when it is real and deap, is the kind of satisfaction that teachers and pupils experience from taking the journey.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}