1/1996 -
(CZ) Zdokonalení metody pro měření obtížnosti didaktických textů
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Výzkumné sdělení Research Report
(CZ) Zdokonalení metody pro měření obtížnosti didaktických textů
(EN) Improving methods of assessing textbooks
Strana / Page: 62-76
Autor / Author: Pluskal, M.
Klíčová slova / Key words: učebnice, obtížnost didaktického textu, syntaktický faktor, sémantický faktor, proporce pojmů, modifikace metody
Anotace: Autor / Author: Pluskal, M.
Klíčová slova / Key words: učebnice, obtížnost didaktického textu, syntaktický faktor, sémantický faktor, proporce pojmů, modifikace metody
Studie se zabývá problematikou měření obtížnosti didaktického textu s využitím statisticko - lingvistických metod. Obsahuje popis hlavních znaků modifikace doposud užívané metody. Je doplněna konkrétními příklady praktického využiti včetně souhrnných tabulek, komentování získaných výsledků a vyvození závěrů.
Annotation:
The paper looks at the current problems asociated with assessing the difficulty of textbooks. It briefly summarizes the essential features of the Nestlerová-Průcha method and the proposals of the Czech researchers for its modification. The main part of the paper presents an inherent method modification with certain changes. Changes of the method are discussed including examples and instructions for its practical application.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: