(CZ) K výuce nadaných a talentovaných žáků
(EN) On teaching the gifted and talented students
Autor / Author: Pýchová, I.
Klíčová slova / Key words: nadání a talent, polemika, koncepce, identifikace, cíle a formy, požadavky na učitele, strategie a příklady
Otázka identifikace a zejména rozvoje nadáni a talentu se v posledních letech celosvětově rozrostla ve významnou oblast pedagogického a psychologického bádání. Cílem této stati je zabývat se problémem "elitismu", uvést některé základní koncepce nadání a talentu, prezentovat nejznámější formy vzděláváni nadaných žáků a požadavky kladené na jejich učitele. V závěru je citováno několik konkrétních příkladů strategii a aktivit využívaných při jazykové výuce nadaných žáků.
Annotation:
The teaching of the gifted and talented has recently become a point of interest and a topic of research. The article analyses the definitions of giftedness, then tackles the problem of the identification of the gifted. Abilities and personal traits of the gifted are characterized, as well as the goals of and provisions for the education of the gifted. The question of teachcrs of the gifted is discussed and some strategics and examples of teaching English to the gifted students are presented.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: