Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1993 -
Studie Studies

(CZ) Význam pracovních listů při nácviku dovedností žáků
(EN) The significance of the working sheets when practising the learners' skills in the lessons of laboratory work at the basic schools

Strana / Page: 191-196
Autor / Author: Šlégrová, Y.
Klíčová slova / Key words: vědomosti, dovednosti, pracovní listy, analýza položek, test nezávislosti, kontingenční tabulka, nulová hypotéza


Anotace:

Výzkum byl zaměřen na posouzení a zhodnocení významu nově navržených pracovních listů pro laboratorní práce z přírodopisu a biologie na ZŠ při nácviku dovedností a pro osvojování praktických činností žáka. Měření a zhodnocení výsledků testování bylo zpracováno statickými metodami, které umožňují prezentaci především pomocí číselných hodnot.



Annotation:

The newly designed set of 23 working sheets for the laboratory work in the forms V - VIII of the basic school has become the object of the research.
The goal of the research was to verify the designed set, and according to the achieved results to, evaluate its significance for the achieving of better quality of practicing the learnenrs skills and working activities.
During the research the methods of tests, observing and analyses of the written work of the learners were exploited when making the diagnosis and the elaborating of the results of the research the so called test of independence was used, this being created through the contingent table and the conformation or denying of the zero hypothesis of the test. Two types of tests served to the final testing - the skills test and the laboratory test. The achieved results make it obvious that a properly conceived working sheer help practic practise the skills in laboratory work lessons, and therefore that it is possible to use the designed set successfully both (both) at the basic school and at the newly originating more years grammar schools.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}