Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1992 -
Studie Studies

(CZ) Jan Uher a reformní pedagogické hnutí
(EN) Jan Uher and the reform educational movement

Strana / Page: 361-368
Autor / Author: Rýdl, K.
Klíčová slova / Key words: Jan Uher, školská reforma, reformní pedagogické hnutí, činná škola, cíle reformy, národní tradice kulturní


Anotace:

Studie se zaměřuje na základě současných snah o reformu školy na vývoj názorů Jana Uhra, týkajících se vnější i vnitřní stránky školské reformy. Na hlubokém filozofickém základu založená reforma, respektující národní tradice i zahraniční tendence je jistou výzvou Jana Uhra i konci 20. století.



Annotation:

The contemporary efforts to reform the Czechoslovak school-system, education and training strike against unsufficient knowledge of both our and foreign reform traditions. The aim of this study is to point at efforts of a distinguished Christian educationalist Jan Uher to devolop a philosophically founded reform of schools in the preriod of the 20s and 30th, and that on the base of an analysis of available sources.
Jan Uher’s work is a synthesis of the national genius and its both democratic and humanistic trends and the progressive educational streams from abroad. Doing this J. Uher extricated himself distinctly from both Czechoslovak reform wings (V. Příhoda, O. Chlup) and and took a stand high above them.
The author makes the reader acquainted with the gradual evolution of J. Uher’s opinions concerning the problems of the exterior side of the reform by which he pays much great-erat’tention to to Uher’s opinions concerning the inner work of the school, emphasizing the idea of an active school, a creative teacher, and a seif-governmental millieu.
Methodologically the contribution is very topical with regard to the contemporary trends in the Czechoslovak school reform, also on the behalf of the fact that a personality of Uher's type is missed very badly.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}