Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1987 -
Studie Studies

(CZ) Československo-sovietske vzťahy v školstve a pedagogike v rokoch 1934-1935
(EN) Czechoslovak Social relations in education and pedagogies in the years 1934-35

Strana / Page: 561-573
Autor / Author: Hurčík, S.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

After establishing diplomatic contacts between the Czechoslovak Republic and the Soviet Union (9.6.1934) an era of intensive school contacts was started. In the years 1934—1935 mass teachers excursions come to the Soviet Union. Besides that professional educational interests were followed the participants of the excursions paid attention to political, economic and cultural conditions in the country. The progressive teachers’ excursions were accepted by the progressive public with admiration and sympathies.
The study in question pays attention to the period of great interest paid to the Soviet school and pedagogics during which direct contacts in the form of excursions and study stays were realized. Immediately after establishing diplomatic contacts the Soviet Union was visited by Moravian teachers led by professor Jan Uher. After him, in spring 1935, there was an experimental schools teachers’ journey aimed at the establishing of relations with the Soviet schools and pedagogical institutions.
The results of both excursions were made use of in the educational practice and in a rich lecturing activity. In the summer of 1935 mass excursions were organized by the Society for Economic and Cultural Contacts with the U.S.S.R. Its pedagogical section held meetings and lectures also for educationalists. The Czechoslovak- Soviet connections of the years 1934—1935 contributed significantly to the forming of a progressive educational orientation and to the strenghthening of the left-wing fight against the facism.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}