Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1978 -
Studie Studies

(CZ) Příspěvek k rozboru motivace školního výkonu žáka z hlediska pedagogické psychologie
(EN) A Contribution to an Analysis of the Motivation of the Pupil’s School Performance from the Viewpoint of Educational Psychology

Strana / Page: 195-209
Autor / Author: Hrabal, V. jr.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

In present-day psychological literature there is a number of various motivation theories aiming to clarify the basic principles of the motivation of human behaviour. A useful application of these theories in educational psychology, however, has not yet been adequately elaborated. Therefore it is the aim of this article to give at least a partial synthesis of some of the latest and some of the traditional findings in the field of the motivation of school performance so that they can be used both in theory of education and in school practice. Motivation factors influencing the pupil’s school performance are classified here from the viewpoint of internal and external conditions under which the school performance takes place. The author goes on to mention briefly some negative motivation influences which have an adverse effect on the pupil’s school performance. The basic internal motivation variables influencing the pupil’s school performance are considered to be the needs, especially cognitive, social and achievement. External conditions in this phase are reduced to school marks and rating, rewards and punishments. The concluding part of the article deals with frustration, psychological conflict and excessive motivation. Although this is an obvious reduction of a broad scale of motivation influences, this classification enables us to penetrate more deeply into the problems involved and thereby to adopt a more differentiated approach to individual pupils.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}