Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe (2024)

Konferenci Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem, se uskutečnila 25.9.2024 na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Dne 25. 9. 2024 proběhla konference Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe, která byla již tradičně pořádána na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Konference navazuje na již realizované konference v letech 2014, 2016, 2018 a 2022. Jejím cílem bylo představit nové poznatky vzešlé z výzkumů a projektů, ale také dát prostor praktickým zkušenostem a osvědčeným postupům ze všech aktivit podporujících rozvoj čtenářské gramotnosti a čtenářství u našich žáků, z pohledu různých vědních disciplín.

Uvítáme pro zveřejnění též prezentace všech aktivních vystupujících. V případě zájmu zašlete své prezentace na monika.kadrnozkova@pedf.cuni.cz

Na konferenci byly vítány příspěvky v aktuálních tématech pro rok 2024, které byly  představeny v příslušných sekcích:

  • Porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti
  • Rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti dětí předškolního věku a začínajících čtenářů
  • Diagnostické a intervenční aspekty gramotnostních dovedností z hlediska poradenské praxe
  • Aktivity knihoven rozvíjející čtení a čtenářství
  • Didaktické aspekty rozvoje čtenářských dovedností na základní a střední škole
  • Digitální technologie a jejich přínos k rozvoji čtenářství a myšlení
  • Podpora rozvoje gramotnostních dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
  • Hudební gramotnost a její podpora u dětí a žáků
  • Workshopy: Generatívna AI vo vzdelávaní a Porozumění textu – testová baterie PorTex

Fotografie z proběhlé konference si můžete prohlídnout zde:

Photo-1