Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe (2022)
Připravujeme konferenci Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem, která se uskuteční 21.9.2022 na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Dne 21. 9. 2022 proběhne konference Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe, která je již tradičně pořádána na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Konference navazuje na již realizované konference v letech 2014, 2016 a 2018. Jejím cílem je představit nové poznatky vzešlé z výzkumů a projektů, ale také dát prostor praktickým zkušenostem a osvědčeným postupům ze všech aktivit podporujících rozvoj čtenářské gramotnosti a čtenářství u našich žáků, z pohledu různých vědních disciplín.
V dopoledním programu vzpomeneme na prof. Zdeňka Matějčka, který by se v letošním roce dožil 100 let.
Na konferenci jsou vítány příspěvky v aktuálních tématech pro rok 2022, které budou představeny v příslušných sekcích:
- Didaktické aspekty gramotnostních dovedností, metody
a metodiky - Aktivity škol, rodičů a organizací k podpoře čtení a čtenářství
- Porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti
- Podpora rozvoje v oblasti umělecké gramotnosti
- Náměty pro práci poradenských pracovníků v oblasti diagnostiky
ve školách i školských poradenských zařízeních - Podpora a rozvoj gramotnostních dovedností ve školách
a školských poradenských zařízeních
Účastníci této konference mohou publikovat své příspěvky do připravovaných čísel 1/2023 (tematicky zaměřeno na inkluzivní vzdělávání), 2/2023 a 3/2023 časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání dle požadavků aktuálních výzev: