Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1999 (MONO) -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Profesní „kariéra“ a další vzdělávání v názorech a postojích učitelů
(EN) Professional „career“ and further education in teachers‘ ópinions and attitude

Strana / Page: 147-155
Autor / Author: Havlík, R.
Klíčová slova / Key words: profesní kariéra, další vzdělávání, atestace, názory a postoje


Anotace:

Udržení, či dokonce zvýšení kvality vzdělávacího systému rozhodujícím způsobem závisí na připravenosti učitele a jeho identifikaci s profesí. Obojí souvisí s vytvořením podmínek pro jeho práci i osobni život. Přitom výzkumy absolventů ukazují význam zřetelného vymezení perspektiv. Tento příspěvek se opírá o vlastní empirická šetření autora, jak možnosti svých „perspektiv“ a „kariér“ vidí sami učitelé a jaký je jejich postoj к dalšímu vzdělávání a potenciálně nabízeným programům odborného a kvalifikačního růstu а к hledání „ kariérových “ stupňů a kritérií. Snaží se nabídnout podklad к diskusi a otevřít hlouběji zacílený výzkum profesního postavení a dráhy učitele.’



Annotation:

Keeping up the quality educational system, or even raising it is dependent on teachers’ state of readiness as well as their career identification; both being connected with teachers’ life and work conditions. The graduates research shows the importance o f clearly defined prospects. The contribution is based on the original empirical research of the author which contains the teachers’ view of their own „prospects“ and „careers“ as well as their attitudes to the further education and potentially offered programmes of professional and qualification growth and their looking for „career“ stages and criteria. It tries to offer the basics for discussion in that field and to initiate the research more deeply directed towards teachers’ professional status and career.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}