(CZ) Profesní „kariéra“ a další vzdělávání v názorech a postojích učitelů
(EN) Professional „career“ and further education in teachers‘ ópinions and attitude
Autor / Author: Havlík, R.
Klíčová slova / Key words: profesní kariéra, další vzdělávání, atestace, názory a postoje
Udržení, či dokonce zvýšení kvality vzdělávacího systému rozhodujícím způsobem závisí na připravenosti učitele a jeho identifikaci s profesí. Obojí souvisí s vytvořením podmínek pro jeho práci i osobni život. Přitom výzkumy absolventů ukazují význam zřetelného vymezení perspektiv. Tento příspěvek se opírá o vlastní empirická šetření autora, jak možnosti svých „perspektiv“ a „kariér“ vidí sami učitelé a jaký je jejich postoj к dalšímu vzdělávání a potenciálně nabízeným programům odborného a kvalifikačního růstu а к hledání „ kariérových “ stupňů a kritérií. Snaží se nabídnout podklad к diskusi a otevřít hlouběji zacílený výzkum profesního postavení a dráhy učitele.’
Annotation:
Keeping up the quality educational system, or even raising it is dependent on teachers’ state of readiness as well as their career identification; both being connected with teachers’ life and work conditions. The graduates research shows the importance o f clearly defined prospects. The contribution is based on the original empirical research of the author which contains the teachers’ view of their own „prospects“ and „careers“ as well as their attitudes to the further education and potentially offered programmes of professional and qualification growth and their looking for „career“ stages and criteria. It tries to offer the basics for discussion in that field and to initiate the research more deeply directed towards teachers’ professional status and career.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: