PLENÁRNÍ ŘEČNÍK
9:15 – 10:00 PhDr. Ing. Petr Soukup: Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009): Od myšlenky k analýze dat
DOPOLEDNE (10:15 – 11:35)
Sekce 1: Explanation driven; místnost M204
10:15 – 10:35 Svobodová Zuzana: Metodologie výzkumu odkladů povinné školní docházky
10:35 – 10:55 Horáčková Klára: Integrace žáků cizinců v české primární škole – případová studie
10:55 – 11:15 Kobrová Petra: Systematický přístup k podpoře nadání v primární škole
11:15 – 11:35 Lauermann Marek: Hlavní rysy konceptu komunitní školy ve vzdělávacím systému ČR
Sekce 2: Data driven; místnost M306
10:15 – 10:35 Bláhová Veronika: Variabilita vývoje počáteční čtenářské gramotnosti u dětí s SLI a bez patologie ve vývoji řeči
10:35 – 10:55 Kučerová Tereza: Variabilita vývoje počáteční čtenářské gramotnosti u dětí s rodinným rizikem dyslexie
10:55 – 11:15 Lisnerová Romana: Kontinuita předškolního a základního vzdělávání v kontextu kurikulární reformy
11:15 – 11:30 Simonová Jaroslava: Využití zakotvené teorie pro výzkum volby školy na úrovni primárního vzdělávání
Sekce 3: Paradigm driven, Theory driven; místnost M209
10:15 – 10:35 Zámečníková Veronika: Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
10:35 – 10:55 Petriláková Monika: Badatelsky orientované vyučování v organické chemii
10:55 – 11:15 Třeštíková Tereza: Chemie potravin a výživa v RVP pro gymnázia a ve středoškolských učebnicích
11:15 – 11:30 Pivarč Jakub: Metodologické aspekty diagnostiky a výzkumu žákovských prekoncepcí
ODPOLEDNE 1 (12:40 – 14:00)
Sekce 1: Explanation driven; místnost M204
12:40 – 13:00 Krabsová Veronika: Metodologické přístupy k výzkumu formativního hodnocení žáků
13:00 – 13:20 Velechovská Michaela: Mentoring jako nástroj podpory profesního rozvoje učitelů a studentů učitelství
13:20 – 13:40 Novotná Andrea: Současný stav mentoringu začínajícího učitele v České republice, VB a Německu
13:40 – 14:00 Novotná Hana: Výzkumné metody pro zjišťování typu rané vazby a úrovně sociální kognice
Sekce 2: Data driven; místnost M306
12:40 – 13:00 Neuwirthová Barbora: Kudy vede cesta mezi školním a neškolním učením? Diskuze nad metodologií.
13:00 – 13:20 Studená Hana: Sociální determinanty rozvoje hudebního zájmu a talentu
13:20 – 13:40 Hořejší Jarmila: Dítě v předškolním věku a naplňování klíčových kompetencí pohledem pedagogů a v porovnání s předškolním kurikulem
13:40 – 14:00 Onder Jakub: Konstrukce identity a intencionality u dospívajících delikventů
Sekce 3: Paradigm driven, Theory driven; místnost M209
12:40 – 13:00 Zimová Lucie: Co je to kánon v prostředí české školy?
13:00 – 13:20 Kotlebová Sandra: Výskum výučbových štýlov učiteľov ESP na vysokej škole
13:20 – 13:40 Poórová Edita: Hodnotenie študentov na vysokej škole
13:40 – 14:00 Šťastný Vít: Metodologické výzvy komparativního výzkumu stínového vzdělávání
ODPOLEDNE 2 (14:15 – 15:35)
Sekce 1: Explanation driven; místnost M204
14:15 – 14:35 Hrabec Ondřej: Herní styl očima hráčů videoher
14:35 – 14:55 Havlíčková Radka: Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
14:55 – 15:15 Rameš František: Metodologický záměr výzkumu kurikula ve vybraných geologických tématech
Sekce 2: Data driven; místnost M306
14:15 – 14:35 Moraová Hana: Proč a jak studovat svět učebnic matematiky? – Metodologické přístupy k výzkumu
14:35 – 14:55 Vyleťal Pavel: Dlouhodobý program primární prevence, zaměřený na ochranu zdraví a bezpečnosti žáků SOŠ a SOU
14:55 – 15:15 Kitzberger Jindřich: Alternativní školy a specifika jejich řízení (metodika výzkumu)
Sekce 3: Paradigm driven, Theory driven; místnost M209
14:15 – 14:35 Gorčíková Magdaléna: Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovednosti
14:35 – 14:55 Horková Lenka: Použivanie rozprávok
14:55 – 15:15 Whitcroft Ladislava: Výuka čtenářských strategií ve Velké Británii a Ontariu
15:15 – 15:35 Prajsová Eva: Les jako významný bioindikátor kvality prostředí a jeho reflexe ve vzdělávacím procesu