Diagnostika podpory rodiny pro budoucí čtení
| Diagnostický záznamový list: | Často | ? | Nikdy |
| Prohlíží si knihy bez pobídky | |||
| Rodiče se ptají, jaké knihy dítěti koupit | |||
| Rodiče se ptají, jaké časopisy dítěti koupit | |||
| Ptá se a komunikuje nad knihou z vlastní iniciativy | |||
| Prohlíží si knihy s jiným dítětem | |||
| Rodiče zakupují knihy do MŠ | |||
| Vyžaduje při prohlížení knihy asistenci dospělého | |||
| Prohlíží si časopisy | |||
| Rodiče darují knihu do MŠ | |||
| Rodiče se zajímají, co se čte v MŠ | |||
| Dítě přinese knihu do MŠ, pokud to dostane za úkol | |||
| Dítě přinese knihu do MŠ z vlastní iniciativy | |||
| Pokud má dítě možnost, zvolí si knihu místo PC | |||
| Při čtení dítě naslouchá se zájmem | |||
| Dítě vypráví o knize, kterou doma čtou |
Poznámky:
|
|
| Z rozhovoru s dítětem: | |
| S kým doma dítě čte a prohlíží si knihy? | |
| Zná dítě pojem knihovna? | |
| Chodí dítě s rodiči do knihovny? | |
| Dítěti čte rodič/prarodič/starší sourozenec? | |
| Jaké zná dítě časopisy |
| Úkol pro dítě: | |
| 1. nakresli se s někým nad knížkou | |
| 2. Reflektivní dialog nad obrázkem (s kým jakou knihu čte) | |
| 3. Dokresli obrázek (naznačení dvou postav nad knihou- dokreslení a pojmenování postav) | |
| 4. Vzpomeneš si, co jste četli doma naposledy? | |
| 5. Kam doma dáváte knihy? |