specialni-potreby-literatura-vych

Seznam doporučené literatury – VYCHOVATELSTVÍ

 

Základy pedagogiky pro vychovatele

BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-80-3.

DVOŘÁČEK, J. Vzdělávání v integrující se Evropě. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0223-2.

DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-159-1.

DVOŘÁČEK, J. Kapitoly z etiky. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-86855-00-7.

HÁJEK, B.; PÁVKOVÁ, J. a kol.  Školní družina, Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.

HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.

HANKOVÁ, Z. Kapitoly o řízení výchovy a vzdělávání pro vychovatele. Praha: PedF UK, 2014. ISBN 978-80-7290-655-0.

JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Aktuální problémy výchovy: analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7174-555-8.

KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.

MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-25236-2.

Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha: ÚIV, 2001.

MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-7178-771-X.

NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-012-3.

PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.

PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/soubory/RVPZV_2007-07.pdf

SAK, P.; SAKOVÁ, K. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.

ŠTVERÁK, V. Dějiny pedagogiky I., II. Praha SPN, 1991. ISBN 80-7066-467-3.

TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí.  Jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.

VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.

 

Základy psychologie pro vychovatele

FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.

HADJ MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: PedF UK, 2006. ISBN 80-7290-243-1.

HADJ MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie. Praha: PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-118-4.

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.

HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. Diagnostika: pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.

HRABAL, V. Sociální psychologie: vybraná témata. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0436-1.

KUSÁK, P.; DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie, sv. 1 a 2. Olomouc: PedF  UP, 2001. ISBN 80-244-0294-7 a 80-244-0293-9.

MAREŠ, Z.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ISBN 80-210-1070-3.

MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0398-8.

MATĚJČEK, Z.; DYTRYCH, Z. Děti, rodina a stres: vybrané kapitoly z prevence psychické zátěže u dětí.  Praha: Galén, 1994. ISBN 80-85824-06-X.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-092-7.

ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.

VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0181-8.

VÁGNEROVÁ, M. Školní a poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.

VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.