specialni-potreby-literatura-upvov

Seznam doporučené literatury – UČITELSTVÍ PVOV

 

AUGER, M. T.; BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0.

BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi. Učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.

ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1081-9.
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: PedF UK, 2006. ISBN 82-7290-243-1.

HÁJEK, B.; HOFBANER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: PedF UK, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6.

HANKOVÁ, Z. Kapitoly o řízení výchovy a vzdělávání pro vychovatele. Praha: PedF UK, 2014. ISBN 978-80-7290-655-0.

HANUŠOVÁ, J. Kapitoly z biologie člověka. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-654-3.

HELUS, Z. Osobnost a její vývoj. Praha: PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-125-7.

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.

HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha: PedF UK, 2001. ISBN 80-7290-053-6.

HOSKOVCOVÁ S. Psychosociální intervence. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1626-1.

HRABAL, V. st.; HRABAL, V. ml. Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 978-80-246-0192-2.

KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3.

KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3

MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-7178-771-X.

MOŠNA, R.; RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha: KTVOV PedF UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9.
MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.

NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: 2002. ISBN
80-7315-012-3.

PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.

PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.

SAK, P. Proměny české mládeže: česká mládež z pohledu sociologických výzkumů. Praha: Nakladatelství Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.

ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.

SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.

SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.

SVOBODA, E.; BEČKOVÁ, V.; ŠVERCL, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů. Praha: ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02928-X.
ŠTVERÁK, V.; ČADSKÁ, M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-797-7.

VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.

VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.

VINTR, J. Úvod do didaktiky odborného výcviku. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1998. ISBN 80-7040-292-X.

VORLÍČEK, CH. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H, 2000. ISBN 80-86022-79-X.