NABÍDKA TÉMAT BAKALÁŘSKÝCH PRACÍ PRO STUDUJÍCÍ BAKALÁŘSKÉHO STUDIA PEDAGOGIKY
Studující si může vybrat z nabídky vypsaných témat a dotazem u příslušného vyučujícího ověřit, zda je téma ještě volné. Je možné také navrhnout vlastní téma a s ním oslovit vyučujícího, který se podobnou problematikou zabývá, viz charakteristika odborného zaměření jednotlivých pracovníků katedry pedagogiky. V obou případech je třeba získat souhlas budoucího vedoucího práce a domluvit se na zadání práce v SIS, jehož součástí je téma a klíčová slova (obojí i v angličtině), dále zásady pro vypracování a základní literatura.
Prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D.
■ odborné zaměření: autorita, manipulace, mravní výchova, rizikové chování dětí a mládeže, školní kázeň
■ vypsaná témata BP:
- Žákovská samospráva.
- Autorita učitele.
- Prevence a řešení nekázně ve škole.
- Zapomenutí hrdinové – vzory pro dnešní mládež.
- Školní zahrady jako příklad pedagogizace prostředí.
- Architektura školy jako příklad pedagogizace prostředí.
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
■ odborné zaměření: obecná pedagogika, dějiny školství a pedagogiky, životní styly v současné společnosti
■ vypsaná témata BP:
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
■ odborné zaměření: obecná didaktika, profesní rozvoj učitelů, dobrovolnictví, evropská dimenze ve vzdělávání
■ Konkrétní téma je možné stanovit na základě individuální dohody, pro zpracování práce je vhodná znalost anglického jazyka
PhDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
■ odborné zaměření: výchova zážitkem, dramatická výchova
■ vypsaná témata BP:
PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
■ odborné zaměření: sociálně právní ochrana dětí, násilí v rodině, první pomoc, zdravotní gramotnost, sociální gerontologie
■ vypsaná témata BP:
-
Práva a povinnosti dětí.
-
Škola a náhradní rodinná péče.
-
Partnerské násilí.
-
Dítě a násilí v rodině.
-
Používání tělesných trestů.
-
Vliv školy na zdravotní gramotnost,
-
Možnosti školy v prevenci zanedbávaného dítěte.
-
Znalosti o předlékařské první pomoci.
-
Aktuální otázky v Sociální gerontologii.
Další témata je možné stanovit po dohodě s jednotlivými studenty.
PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
■ odborné zaměření: výchova ke zdraví, well-being učitelů, pohybové aktivity
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní téma je možné stanovit na základě individuální dohody, pro zpracování práce je vhodná znalost anglického jazyka.
PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
■ odborné zaměření: interkulturní vzdělávání a multikulturní výchova
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata v rámci odborného zaměření je možné stanovit po dohodě s jednotlivými studenty.
PhDr. Marie Linková, Ph.D.
■ odborné zaměření: pedagogicko-psychologická diagnostika, speciální pedagogika, sociální psychologie
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata v rámci odborného zaměření je možné stanovit na základě individuální dohody.
Mgr. Ráchel Mazúchová
■ odborné zaměření: komunikace ve školní třídě, problematika motivace žáků ve škole
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata v rámci odborného zaměření je možné stanovit po dohodě s jednotlivými studenty.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
■ odborné zaměření: pedagogicko-psychologická diagnostika, multikulturní výchova, vzdělávání dospělých
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata v rámci odborného zaměření je možné stanovit po dohodě s jednotlivými studenty.
PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
■ odborné zaměření:
obecná pedagogika, srovnávací pedagogika, metodologie pedagogického výzkumu
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata v rámci odborného zaměření je možné stanovit po dohodě s jednotlivými studenty. Předpokládaná znalost anglického jazyka.
Doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
■ odborné zaměření:
sociální pedagogika, sociologie výchovy, teorie výchovy
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata je možné stanovit na základě individuální dohody
Mgr. Magdalena Richterová
■ odborné zaměření: sociální a pedagogická komunikace, výchovně problémy žáků, prevence školního násilí
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata je možné stanovit na základě individuální dohody
PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
■ odborné zaměření: sociální pedagogika, dějiny pedagogiky, filozofie výchovy, mediální výchova
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata je možné stanovit na základě individuální dohody
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
■ odborné zaměření: autorita ve výchově, prevence kriminality, multikulturní vzdělávání
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata je možné stanovit na základě individuální dohody
PhDr. Alena Thorovská
■ odborné zaměření: environmentální vzdělávání
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata je možné stanovit na základě individuální dohody
Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D.
■ odborné zaměření: prevence závislostí, výživa, zdravý životní styl
■ vypsaná témata BP:
Konkrétní témata je možné stanovit na základě individuální dohody
Doc. PhDr. RNDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
■ odborné zaměření: metodologie pedagogického výzkumu, hodnocení výsledků vzdělávání
■ vypsaná témata BP:
- Didaktické testy
- Teorie odpovědí na položku (item response theory)
- Základní principy adaptivního testování (computerized adaptive testing, CAT)
- Využití metody ukotvujících vinět (anchoring vignette method) při měření školní kázně
- Využití metody ukotvujících vinět (anchoring vignette method) při měření zdraví učitelů
- Využití metody ukotvujících vinět (anchoring vignette method) při měření zdraví dětí
- Využití metody ukotvujících vinět (anchoring vignette method) při měření znalostí cizích jazyků
- Využití experimentů v pedagogice
- Subjektivní duševní pohoda učitelů: hodnocení spokojenosti se životem
- Subjektivní duševní pohoda učitelů: měření pozitivních a negativních pocitů spjatých s jednotlivými částmi dne
- Subjektivní duševní pohoda žáků: hodnocení spokojenosti se životem
- Subjektivní duševní pohoda žáků: měření pozitivních a negativních pocitů spjatých s jednotlivými částmi dne
- Dosahuje žák dobrých výsledků díky systematickému působení školy?
- Klasifikace metod měření školní kázně
PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
■ odborné zaměření: zdraví a kvalita života, zdravotní gramotnost, prevence šikanování
■ vypsaná témata BP:
-
Představy žáků o zdraví a zdravém životním stylu.
-
Zdravotní gramotnost učitelů základních škol (ve vybrané lokalitě).
-
Kvalita života a zdraví v postproduktivním věku.
-
Šikana v zařízeních pro volný čas dětí a mládeže