Požadavky k praxím navazujícího magisterského studia včetně seznamu škol a dalších potřebných dokumentů najdete v příslušné rubrice.
Seminář z české literatury II – ON2304V12 (LS 2020)
Vážení a milí studenti,
upozorňujeme, že je stále ještě volná kapacita ve volitelném semináři Seminář z české literatury II – ON2304V12 (pondělí od 14:25; za 4 kredity).
Seminář je vhodný pro studenty magisterského programu a vyšších ročníků bakalářského programu jako opakování před státnicemi a rozšíření oborových znalostí. Je zaměřen na proměny dramatického textu v české literatuře od 30. let 20. století do současnosti.
Na závěr připojuji motivační citát dr. Smrčky, vedoucího semináře: „Divadlo je moje srdcovka, ale bez publika to není ono.“
Lukáš Neumann, tajemník KČL
Šrámkova Sobotka 2020 & Letní škola KM 2020
Dílna hlasové interpretace textu v rámci festivalu české řeči a literatury Šrámkova Sobotka 2020 (6. – 10. 7. 2020)
Tradiční dílna zaměřená na kultivaci hlasových, komunikačních a přednesových dovedností, která se realizuje v práci s uměleckým textem, který si student osobně vybral nebo vybere po poradě s lektorem (doporučuje se próza, resp. vhodně pointovaný úryvek, poezie, nikoliv monolog). Práce probíhá v maximálně pětičlenných skupinách pod vedením zkušených lektorů. Jejich počet bude upřesněn podle počtu přihlášených.
Přihlášku je tedy potřeba odeslat do konce května 2020. Lektoři si studenty rozdělí podle povahy vybraných uměleckých textů tak, aby práce nad textem byla přínosem pro obě strany. Vedle práce ve skupině je vhodně zařazována i individuální práce lektora s konkrétním studentem. Každý lektor vybírá ukázku z práce svých frekventantů na závěrečný Jarmark dílen, jímž vrcholí festivalové dílenské dění. Práce v dílně je jedinečnou příležitostí pro ty, které láká možnost naučit se efektně přednést vybraný umělecký text nahlas tak, aby o správnosti své interpretace dokázali přesvědčit publikum. Dílna je otevřena nejen zkušeným recitátorům, ale i všem budoucím učitelům, řečníkům a dalším zájemcům o kulturu mluveného slova. Chcete přednést příběh, úvahu či báseň tak, aby váš projev posluchače opravdu zaujal? Pak je tato dílna, rodinné stříbro festivalu Šrámkova Sobotka, určena právě pro vás.
Letní škola Kritického myšlení (9. 8. – 14. 8. 2020) – podrobnosti včetně přihlášky na webu akce.
Bakalářské praxe – LS 2020
V příslušné sekci naleznete podrobnosti ohledně bakalářských praxí – naše katedra vypisuje tři kurzy v rámci předmětu Pedagogická praxe v zařízení pro volný čas.
Studentská literárněvědná konference (Olomouc; 29.-30. 4. 2020)
Ve dnech 29. a 30. dubna 2020 se v Olomouci uskuteční devatenáctý ročník Studentské literárněvědné konference, kterou pořádá Ústav pro českou literaturu AV ČR, v.v.i., ve spolupráci s katedrou bohemistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Letošní ročník je bez tematického omezení, aby se zájemce mohli se soustředit na zdokonalování svých seminárních referátů, ročníkových či závěrečných prací (referátu je vyhrazeno 20 minut, což v psané podobě odpovídá 7 normostranám).
Propozice akce a možnosti přihlášení (uzávěrka přihlášek: 17. dubna).
Žádáme zájemce, aby nejprve kontaktovali dr. Neumanna nebo ostatní vyučující podle zaměření daného příspěvku.
Den otevřených dveří – 22. 1. 2020
Srdečně zveme všechny uchazeče o studium českého jazyka a literatury na den otevřených dveří Pedagogické fakulty UK. Ten proběhne ve středu 22. ledna 2020. Prezentace našeho oboru – současně pro bakalářské i navazující magisterské studium – je rozvržena následovně:
🕕 od 12:00 v aule;
🕓 od 16:00 v učebně R112.
Těšíme se na vaši účast.
Přítomní budou také členové Studentské oborové rady, na něž se můžete obrátit u jejich stánku.
Kompletní harmonogram včetně ostatních oborů.
SZZK – NMgr. studium
UPOZORNĚNÍ ohledně literární části státních závěrečných zkoušek navazujícího magisterského studia: platí znění, jak je zveřejněno v sekci Studenti / Státní závěrečné zkoušky (Požadavky k SZZK platné od akad. r. 2019/20).
Tedy že „oborové otázky zůstávají beze změny“ a dochází k následujícím změnám u didaktických otázek:
„a) nebudou již tvořit pevné dvojice s otázkami oborovými, nýbrž budou formulovány samostatně. Každý uchazeč si tedy vylosuje jednu otázku oborovou a nezávisle na ní jednu otázku didaktickou;
b) obecně formulované otázky z didaktiky se ruší. Uchazeč si vylosuje úryvek beletristického textu a u zkoušky nastíní, jakým způsobem by s ním při výuce pracoval.“
prof. Dagmar Mocná, vedoucí katedry