Kontaktní údaje |
|
||||||
Konzultace | pondělí: 13.00 – 15.30 č.dv.105 | ||||||
Profesní životopis | Vzdělání a kvalifikace
Pedagogická fakulta UK, učitelství pro 2. st. ZŠ, aprobace ruský jazyk – německý jazyk (1973-1977) rigorózní zkouška na PedF UK (1988) Ph.D., obor pedagogika (2008) Zaměstnání UK – Pedagogická fakulta: Ústav sociálního výzkumu mládeže a výchovného poradenství, Informační a dokumentační oddělení – odborný pracovník (1977-1990) – po zrušení Ústav pedagogických a psychologických výzkumů, Odd. komparativní pedagogiky, Středisko výzkumu a inovací kurikula (1990-1995), Centrum evropských studií – odborný pracovník (1995-1999) – po zrušení Ústav výzkumu a rozvoje školství, Centrum evropských studií – výzkumný pracovník (1999 – 2005) Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (2005 – dosud, od 2008 vědecký pracovník). |
||||||
Odborné zaměření | výchovné poradentství
evropská studia komparativní pedagogika |
||||||
Publikace | I. Publikované práce 1. Monografie a studijní texty JEŽKOVÁ, V.; WALTEROVÁ, E.; ABANKINA, T.; ABANKINA, I. Školní vzdělávání v Ruské federaci. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2206-4. (v tisku)JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; GREGER, D.; DAUN, H. Školní vzdělávání ve Švédsku. Praha: Nakladatelství karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2021-3. JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; CHAPMAN, C. a kol. Školní vzdělávání ve Velké Británii. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1784-8. JEŽKOVÁ, V.; KOPP, von, B.; JANÍK, T. Školní vzdělávání v Německu. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1558-5. JEŽKOVÁ, V.; GREGER, D. (eds.). Školní vzdělávání. Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum. ISBN 80-2461313-1. JEŽKOVÁ, V.; NOVOTNÁ, J. (eds.). Evropská dimenze v teorii a praxi školy. Studijní texty pro kurz evropských studií. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ, 2003. WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. (eds.). Evropská studia pro pracovníky pedagogických center : Studijní texty. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ-CES, 2001. WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Žijeme v Evropě. Průvodce evropskou terminologií pro učitele a studenty učitelství. 1. vyd. Praha: UK-PedF, CES 1999. 108 s. ISBN 80-86039-82-X. 2. rozšířené a přepracované vyd. 2000. 126 s. ISBN 80-7290-022-6. JEŽKOVÁ, V. a kol. Evropská unie do kapsy aneb Desatero do Evropy. Praha: UK-PedF 2000. 97 s. ISBN 80-7290-032-3. JEŽKOVÁ, V.; SYŘIŠTĚ, I; CHALUPOVÁ, M.; JAKEŠ, M. Čteme si o Evropě. Praha: UK-PedF 2000. 63 s. ISBN 80-7290-030-7. JEŽKOVÁ, V. Výuka moderních cizích jazyků v zemích EU na všeobecně vzdělávacích školách primárního a sekundárního stupně. In EUROPAED. Evropská studia pro učitele. Soubor studijních materiálů. Praha: UK-PedF, ÚVRŠ-CES, VSPD 1999, s. 81-87. JEŽKOVÁ, V; WALTEROVÁ, E. Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha: PedF UK, CES, 1997. 194 s. ISBN 80-86039-19-6 JEŽKOVÁ, V. a kol. Vzdělávací systémy v zahraničí. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 142 s. ISBN 80-7184-078-5. JEŽKOVÁ, V. Bavorské učební osnovy pro gymnázium. Brno : MU, CDVU, 1993. ISBN 80-210-0832-6. 2. Příspěvky v monografiích a ve studijních textech JEŽKOVÁ, V. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Německa. In Vrabcová, D.; Procházková, L.; Rýdl, K. (eds). Autoevaluace školy v zahraničí: Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích (s. 155-194). Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. JEŽKOVÁ, V. Výzkum souboru učebnic němčiny pro základní školy (cíle, nástroje a hlavní výsledky). In KNECHT, P.; JANÍK, T. (eds.). Učebnice z perspektivy pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2008, s. 137-145. ISBN 978-80-731. JEŽKOVÁ, V. Evropsky sjednocené hodnocení jazykových znalostí. In GREGER, D.; JEŽKOVÁ, V. (eds.). Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum, 2007, s. 243-256. ISBN 80-246-1313-1. JEŽKOVÁ, V. Raná výuka cizím jazykům jako jeden z aktuálních úkolů politiky Spolkové republiky Německo a České republiky. In GREGER, D.; JEŽKOVÁ, V. (eds.). Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum, s. 124-140. ISBN 80-246-1313-1. JEŽKOVÁ, V. Role jazyků v kurikulu. In (WALTEROVÁ, E. a kol.). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti Praha : Paido, 2004, s. 271-279. ISBN 80-7315-083-2. JEŽKOVÁ, V.; SYŘIŠTĚ, I . Hodnoty a etický profil školy. In (WALTEROVÁ, E. a kol.). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Praha : Paido, 2004, s. 147-188. ISBN 80-7315-083-2. JEŽKOVÁ, V. Místo cizích jazyků ve sjednocené Evropě. In JEŽKOVÁ, V.; NOVOTNÁ, J. (eds.). Evropská dimenze v teorii a praxi školy : Studijní texty pro kurz evropských studií. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ, 2003, s. 68-76. 3. Příspěvky ve sbornících a odborných časopisech JEŽKOVÁ, V. Autoevaluace ve Spolkové republice Německo. Na cestě ke kvalitě – bulletin projektu Cesta ke kvalitě, 2012, č. 6, 20-22. JEŽKOVÁ, V. Multikulturalita Ruské federace a její reflexe ve školním vzdělávání. Pedagogická orientace, 2012, roč. 22, č. 4, s. 565-580. ISSN 1211-4669. JEŽKOVÁ, V. Sociální faktory kvality školního vzdělávání v Rusku. In Ježková, V. (Ed.) Kvalita ve vzdělávání. Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha, 10.-12. září 2012. ISBN 978-80-7290-620-8. JEŽKOVÁ, V. Aktuální problémy školního vzdělávání v Německu a České republice. Srovnávací studie. In Český pedagogický výzkum v mezinárodním komparativním pohledu. Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV. Pedagogická fakulta (CD-ROM). ISBN 978-80-7368-769-4. JEŽKOVÁ, V. Multikulturalita Německa, Velké Británie, Švédska a České republiky. Opatření vzdělávací politiky pro školní vzdělávání. Orbis Scholae, 2010, roč. 4, č. 1, s. 111-124. JEŽKOVÁ, V. Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání. Orbis Scholae, 2009, roč. 3, č. 1, s. 35-44. ISSN 1802-4637. JEŽKOVÁ, V. Hlavní výsledky výzkumu učebnic němčiny pro ZŠ. In Svět vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků z konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JČU (CD-ROM). České Budějovice: JČU, 2007. ISBN 978-80-7040-991-6. JEŽKOVÁ, V. Obsahová analýza souboru učebnic pro ZŠ. In Současné přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). Plzeň: ZČU, 2006. ISBN 80-7043-483-X. JEŽKOVÁ, V. Výuka cizím jazykům v mladším školním věku. In MAŇÁK, I; JANÍK, T. (eds.). Problémy kurikula základní školy. Brno: Pedf MU, 2006, s. 216-229. ISBN 210-4125-0. GREGER, D.; JEŽKOVÁ, V.; GROSCHLOVÁ, A. Analýza školního vzdělávání ve vybraných zemích EU. Orbis Scholae, 2006, č. 1, s. 30-45. ISBN 80-7290-0. JEŽKOVÁ, V. Evropská dimenze v přípravě učitelů. In Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. konference ČAPV. Olomouc : PdF UP, 2005, s. 107–110. ISBN 80-244-1079-6. JEŽKOVÁ, V. Aktuální otázky přípravného a dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků v České republice (v kontextu vzdělávací politiky Rady Evropy a Evropské unie). In Profese učitele a současná společnost. XII. konference České asociace pedagogického výzkumu [CD-ROM]. Ústí nad Labem : UJEP, 2004. JEŽKOVÁ, V. Přípravné vzdělávání učitelů cizích jazyků v EU a v ČR. In Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. Sborník příspěvků ze IV. středoevropské regionální konference Mezinárodní federace učitelů živých jazyků. UK PedF, Praha, 2003. Praha : UK – PedF, 2004, s. 145-147. ISBN 80-7290-177-X. JEŽKOVÁ, V. Proměny a inovace ve výuce cizím jazykům v Evropě. In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Sborník referátů XI. konference ČAPV [CD-ROM]. Brno : ČAPV, 2003. JEŽKOVÁ, V. Zkušenosti s přípravou pedagogických pracovníků v evropských záležitostech a problematika implementace evropské dimenze do vyučování. In Problematika vzdělávání a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pražských škola školských zařízení. Praha : Odbor školství magistrátu hl. m. Prahy, 2003, s. 41-51. JEŽKOVÁ, V. Evropská dimenze v české škole. In Výzkum školy a učitele. 10. výroční konference ČAPV s mezinárodní účastí. Praha 18.-20. září 2002 [CD-ROM]. Praha : ČAPV, UK-PedF, 2002, 159 kB. MSM 114100001. JEŽKOVÁ, V. Jazyky a jazykové vzdělávání v Evropě. In WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Evropská studia pro pracovníky pedagogických center : Studijní texty. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ-CES, 2001, s. 53-70. Literatura, s. 71-73; přílohy 38 s. JEŽKOVÁ, V. Výuka moderních cizích jazyků v členských státech Evropské unie a v České republice a vzdělávání minorit. In Evropská dimenze ve vzdělávání a přípravě učitelů. Praha : PedF UK, 1996, s. 157-168. JEŽKOVÁ, V. Čas pro školu ve vybraných zemích. In Proměny vzdělávání v mezinárodním kontextu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1992, s. 73-87. JEŽKOVÁ, V. Mezipředmětové vztahy v bavorských a českých osnovách pro gymnázium. In Pedagogický výzkum a transformace české školy. Praha: ČAPV a ÚPPV, 1993, s. 148-154. b) v zahraničních JEŽKOVÁ, V. Die europäische Dimension in den curricularen Dokumenten und Lehrbüchern in der Tschechischen Republik. In Europäische Dimension neu denken. Wien : Mandelbaum Verlag 2004, s. 163- 173. ISBN 3-85476-125-2. JEŽKOVÁ, V. Fremdsprachen im geeinten Europa. In Szenen europäischer Bildungslandschaften : Empirische Studien in ERASMUS – Intensivprogrammen und aktuelle Trends in ausgewählten europäischen Ländern. Wien : Mandelbaum Verlag, 2003, s. 142-153. ISBN 3-85476-090-6. II. Nepublikované práce JEŽKOVÁ, V. Výběrová bibliografie výzkumného záměru 01 za celé období řešení. Příloha Závěrečné zprávy : Výzkumný záměr MSM 114 1000001 Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2005. 59 s. JEŽKOVÁ, V. Zpráva o řešení projektu realizovaného v rámci programu SOKRATES programme: HIGHER EDUCATION (ERASMUS) – IP „N-LARGE. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2003. 2 s. JEŽKOVÁ, V. Výstupy z řešení výzkumného záměru v roce 2002. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2002. 6 s. JEŽKOVÁ, V. Přehled výstupů výzkumného záměru za rok 2001. Příloha ke zprávě za rok 2001. Praha : Univerzita Karlova- Pedagogická fakulta, 2001. 9 s. JEŽKOVÁ, V. Zpráva o realizaci projektu. Projekt Evropská studia pro učitele a další pedagogické pracovníky. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2001. 8 s. a přílohy. 2. Recenze JEŽKOVÁ, V. (rec.). Fenclová, M. Jazyková propedeutika pro základní školu, aneb kudy do evropské multilingvní budoucnosti. Recenzní posudek pro časopis Pedagogika. 1,5 s. 11. 5. 2004. JEŽKOVÁ, V.(rec.). Manniová, J. Európska dimenzia vo výchove a vzdelavaní. Recenzní posudek pro časopis Pedagogika. 1,5 s. 15. 10. 2003. JEŽKOVÁ, V. (rec.). Lenfeld, J.; Kubíček, M. Soubor vědomostních otázek o Evropské unii: Eurokvíz. Vypracováno pro Krajský úřad v Olomouci, 2002. 138 s. + příl. Expertní posudek pro MŠMT ČR. 8 s. JEŽKOVÁ, V. (rec.). Rámcový vzdělávací plán pro základní vzdělávání. Pracovní verze pro potřeby pilotních škol. Výzkumný ústav pedagogický v Praze, červen 2002. Expertní posudek. Podklady pro expertní posudek pro MŠMT. 2 s. JEŽKOVÁ, V. (rec.). Peterková, J. a kol. Kulturní politika jako významný faktor jednoty Evropy. Praha : VŠZ-FMV, 2001. 192 s. ISBN 80-245-0177-5. Recenzní posudek rukopisu. |
||||||
Vedení projektů | Program Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit pro rok 2001, projekt Evropská studia pro učitele a další pedagogické pracovníky
N-LARGE EUROPE: Open Doors To A Broader European Dimension ERASMUS IP; 2003; ve spolupráci s Pädagogische Akademie Wien |
||||||
Účast na projektech | LC06046 Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (2006-2010)
Rozvojový projekt MŠMT Rozvoj Centra doktorského studia oboru pedagogika (2008) Zkvalitnění pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů. ESF (2005-2007). Struktura a kvalita doktorského studia oboru Pedagogika na PedF UK (2006). VZ MSM 1141 00001 Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu (1999–2004) PHARE: Training Teachers in European Affairs – Vzdělávání učitelů v evropských záležitostech (1999-2000) OSF – HESP: EUROPAED – Evropská studia pro učitele (1998-1999) |
Kontaktní údaje |
|
||||||
Konzultace | pondělí: 13.00 – 15.30 č.dv.105 | ||||||
Profesní životopis |
Vzdělání a kvalifikace
Pedagogická fakulta UK, učitelství pro 2. st. ZŠ, aprobace ruský jazyk – německý jazyk (1973-1977) rigorózní zkouška na PedF UK (1988) Zaměstnání UK – Pedagogická fakulta: Ústav sociálního výzkumu mládeže a výchovného poradenství, Informační a dokumentační oddělení – odborný pracovník (1977-1990) – po zrušení Ústav pedagogických a psychologických výzkumů, Odd. komparativní pedagogiky, Středisko výzkumu a inovací kurikula (1990-1995), Centrum evropských studií – odborný pracovník (1995-1999) – po zrušení Ústav výzkumu a rozvoje školství, Centrum evropských studií – výzkumný pracovník (1999 – 2005) Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (2005 – dosud, od 2008 vědecký pracovník). |
||||||
Odborné zaměření |
výchovné poradentství evropská studia komparativní pedagogika |
||||||
Publikace |
I. Publikované práce JEŽKOVÁ, V.; WALTEROVÁ, E.; ABANKINA, T.; ABANKINA, I. Školní vzdělávání v Ruské federaci. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2206-4. (v tisku) JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; GREGER, D.; DAUN, H. Školní vzdělávání ve Švédsku. Praha: Nakladatelství karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2021-3. JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; CHAPMAN, C. a kol. Školní vzdělávání ve Velké Británii. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1784-8. JEŽKOVÁ, V.; KOPP, von, B.; JANÍK, T. Školní vzdělávání v Německu. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1558-5. JEŽKOVÁ, V.; GREGER, D. (eds.). Školní vzdělávání. Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum. ISBN 80-2461313-1. JEŽKOVÁ, V.; NOVOTNÁ, J. (eds.). Evropská dimenze v teorii a praxi školy. Studijní texty pro kurz evropských studií. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ, 2003. WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. (eds.). Evropská studia pro pracovníky pedagogických center : Studijní texty. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ-CES, 2001. WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Žijeme v Evropě. Průvodce evropskou terminologií pro učitele a studenty učitelství. 1. vyd. Praha: UK-PedF, CES 1999. 108 s. ISBN 80-86039-82-X. 2. rozšířené a přepracované vyd. 2000. 126 s. ISBN 80-7290-022-6. JEŽKOVÁ, V. a kol. Evropská unie do kapsy aneb Desatero do Evropy. Praha: UK-PedF 2000. 97 s. ISBN 80-7290-032-3. JEŽKOVÁ, V.; SYŘIŠTĚ, I; CHALUPOVÁ, M.; JAKEŠ, M. Čteme si o Evropě. Praha: UK-PedF 2000. 63 s. ISBN 80-7290-030-7. JEŽKOVÁ, V. Výuka moderních cizích jazyků v zemích EU na všeobecně vzdělávacích školách primárního a sekundárního stupně. In EUROPAED. Evropská studia pro učitele. Soubor studijních materiálů. Praha: UK-PedF, ÚVRŠ-CES, VSPD 1999, s. 81-87. JEŽKOVÁ, V; WALTEROVÁ, E. Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha: PedF UK, CES, 1997. 194 s. ISBN 80-86039-19-6 JEŽKOVÁ, V. a kol. Vzdělávací systémy v zahraničí. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 142 s. ISBN 80-7184-078-5. JEŽKOVÁ, V. Bavorské učební osnovy pro gymnázium. Brno : MU, CDVU, 1993. ISBN 80-210-0832-6. 2. Příspěvky v monografiích a ve studijních textech JEŽKOVÁ, V. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Německa. In Vrabcová, D.; Procházková, L.; Rýdl, K. (eds). Autoevaluace školy v zahraničí: Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích (s. 155-194). Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. JEŽKOVÁ, V. Výzkum souboru učebnic němčiny pro základní školy (cíle, nástroje a hlavní výsledky). In KNECHT, P.; JANÍK, T. (eds.). Učebnice z perspektivy pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2008, s. 137-145. ISBN 978-80-731. JEŽKOVÁ, V. Evropsky sjednocené hodnocení jazykových znalostí. In GREGER, D.; JEŽKOVÁ, V. (eds.). Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum, 2007, s. 243-256. ISBN 80-246-1313-1. JEŽKOVÁ, V. Raná výuka cizím jazykům jako jeden z aktuálních úkolů politiky Spolkové republiky Německo a České republiky. In GREGER, D.; JEŽKOVÁ, V. (eds.). Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum, s. 124-140. ISBN 80-246-1313-1. JEŽKOVÁ, V. Role jazyků v kurikulu. In (WALTEROVÁ, E. a kol.). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti Praha : Paido, 2004, s. 271-279. ISBN 80-7315-083-2. JEŽKOVÁ, V.; SYŘIŠTĚ, I . Hodnoty a etický profil školy. In (WALTEROVÁ, E. a kol.). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Praha : Paido, 2004, s. 147-188. ISBN 80-7315-083-2. JEŽKOVÁ, V. Místo cizích jazyků ve sjednocené Evropě. In JEŽKOVÁ, V.; NOVOTNÁ, J. (eds.). Evropská dimenze v teorii a praxi školy : Studijní texty pro kurz evropských studií. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ, 2003, s. 68-76. 3. Příspěvky ve sbornících a odborných časopisech JEŽKOVÁ, V. Autoevaluace ve Spolkové republice Německo. Na cestě ke kvalitě – bulletin projektu Cesta ke kvalitě, 2012, č. 6, 20-22. JEŽKOVÁ, V. Multikulturalita Ruské federace a její reflexe ve školním vzdělávání. Pedagogická orientace, 2012, roč. 22, č. 4, s. 565-580. ISSN 1211-4669. JEŽKOVÁ, V. Sociální faktory kvality školního vzdělávání v Rusku. In Ježková, V. (Ed.) Kvalita ve vzdělávání. Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha, 10.-12. září 2012. ISBN 978-80-7290-620-8. JEŽKOVÁ, V. Aktuální problémy školního vzdělávání v Německu a České republice. Srovnávací studie. In Český pedagogický výzkum v mezinárodním komparativním pohledu. Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV. Pedagogická fakulta (CD-ROM). ISBN 978-80-7368-769-4. JEŽKOVÁ, V. Multikulturalita Německa, Velké Británie, Švédska a České republiky. Opatření vzdělávací politiky pro školní vzdělávání. Orbis Scholae, 2010, roč. 4, č. 1, s. 111-124. JEŽKOVÁ, V. Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání. Orbis Scholae, 2009, roč. 3, č. 1, s. 35-44. ISSN 1802-4637. JEŽKOVÁ, V. Hlavní výsledky výzkumu učebnic němčiny pro ZŠ. In Svět vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků z konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JČU (CD-ROM). České Budějovice: JČU, 2007. ISBN 978-80-7040-991-6. JEŽKOVÁ, V. Obsahová analýza souboru učebnic pro ZŠ. In Současné přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). Plzeň: ZČU, 2006. ISBN 80-7043-483-X. JEŽKOVÁ, V. Výuka cizím jazykům v mladším školním věku. In MAŇÁK, I; JANÍK, T. (eds.). Problémy kurikula základní školy. Brno: Pedf MU, 2006, s. 216-229. ISBN 210-4125-0. GREGER, D.; JEŽKOVÁ, V.; GROSCHLOVÁ, A. Analýza školního vzdělávání ve vybraných zemích EU. Orbis Scholae, 2006, č. 1, s. 30-45. ISBN 80-7290-0. JEŽKOVÁ, V. Evropská dimenze v přípravě učitelů. In Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. konference ČAPV. Olomouc : PdF UP, 2005, s. 107–110. ISBN 80-244-1079-6. JEŽKOVÁ, V. Aktuální otázky přípravného a dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků v České republice (v kontextu vzdělávací politiky Rady Evropy a Evropské unie). In Profese učitele a současná společnost. XII. konference České asociace pedagogického výzkumu [CD-ROM]. Ústí nad Labem : UJEP, 2004. JEŽKOVÁ, V. Přípravné vzdělávání učitelů cizích jazyků v EU a v ČR. In Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. Sborník příspěvků ze IV. středoevropské regionální konference Mezinárodní federace učitelů živých jazyků. UK PedF, Praha, 2003. Praha : UK – PedF, 2004, s. 145-147. ISBN 80-7290-177-X. JEŽKOVÁ, V. Proměny a inovace ve výuce cizím jazykům v Evropě. In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Sborník referátů XI. konference ČAPV [CD-ROM]. Brno : ČAPV, 2003. JEŽKOVÁ, V. Zkušenosti s přípravou pedagogických pracovníků v evropských záležitostech a problematika implementace evropské dimenze do vyučování. In Problematika vzdělávání a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pražských škola školských zařízení. Praha : Odbor školství magistrátu hl. m. Prahy, 2003, s. 41-51. JEŽKOVÁ, V. Evropská dimenze v české škole. In Výzkum školy a učitele. 10. výroční konference ČAPV s mezinárodní účastí. Praha 18.-20. září 2002 [CD-ROM]. Praha : ČAPV, UK-PedF, 2002, 159 kB. MSM 114100001. JEŽKOVÁ, V. Jazyky a jazykové vzdělávání v Evropě. In WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Evropská studia pro pracovníky pedagogických center : Studijní texty. Praha : UK-PedF, ÚVRŠ-CES, 2001, s. 53-70. Literatura, s. 71-73; přílohy 38 s. JEŽKOVÁ, V. Výuka moderních cizích jazyků v členských státech Evropské unie a v České republice a vzdělávání minorit. In Evropská dimenze ve vzdělávání a přípravě učitelů. Praha : PedF UK, 1996, s. 157-168. JEŽKOVÁ, V. Čas pro školu ve vybraných zemích. In Proměny vzdělávání v mezinárodním kontextu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1992, s. 73-87. JEŽKOVÁ, V. Mezipředmětové vztahy v bavorských a českých osnovách pro gymnázium. In Pedagogický výzkum a transformace české školy. Praha: ČAPV a ÚPPV, 1993, s. 148-154. b) v zahraničních JEŽKOVÁ, V. Die europäische Dimension in den curricularen Dokumenten und Lehrbüchern in der Tschechischen Republik. In Europäische Dimension neu denken. Wien : Mandelbaum Verlag 2004, s. 163- 173. ISBN 3-85476-125-2. JEŽKOVÁ, V. Fremdsprachen im geeinten Europa. In Szenen europäischer Bildungslandschaften : Empirische Studien in ERASMUS – Intensivprogrammen und aktuelle Trends in ausgewählten europäischen Ländern. Wien : Mandelbaum Verlag, 2003, s. 142-153. ISBN 3-85476-090-6. II. Nepublikované práce JEŽKOVÁ, V. Výběrová bibliografie výzkumného záměru 01 za celé období řešení. Příloha Závěrečné zprávy : Výzkumný záměr MSM 114 1000001 Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2005. 59 s. JEŽKOVÁ, V. Zpráva o řešení projektu realizovaného v rámci programu SOKRATES programme: HIGHER EDUCATION (ERASMUS) – IP „N-LARGE. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2003. 2 s. JEŽKOVÁ, V. Výstupy z řešení výzkumného záměru v roce 2002. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2002. 6 s. JEŽKOVÁ, V. Přehled výstupů výzkumného záměru za rok 2001. Příloha ke zprávě za rok 2001. Praha : Univerzita Karlova- Pedagogická fakulta, 2001. 9 s. JEŽKOVÁ, V. Zpráva o realizaci projektu. Projekt Evropská studia pro učitele a další pedagogické pracovníky. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2001. 8 s. a přílohy. 2. Recenze JEŽKOVÁ, V. (rec.). Fenclová, M. Jazyková propedeutika pro základní školu, aneb kudy do evropské multilingvní budoucnosti. Recenzní posudek pro časopis Pedagogika. 1,5 s. 11. 5. 2004. JEŽKOVÁ, V.(rec.). Manniová, J. Európska dimenzia vo výchove a vzdelavaní. Recenzní posudek pro časopis Pedagogika. 1,5 s. 15. 10. 2003. JEŽKOVÁ, V. (rec.). Lenfeld, J.; Kubíček, M. Soubor vědomostních otázek o Evropské unii: Eurokvíz. Vypracováno pro Krajský úřad v Olomouci, 2002. 138 s. + příl. Expertní posudek pro MŠMT ČR. 8 s. JEŽKOVÁ, V. (rec.). Rámcový vzdělávací plán pro základní vzdělávání. Pracovní verze pro potřeby pilotních škol. Výzkumný ústav pedagogický v Praze, červen 2002. Expertní posudek. Podklady pro expertní posudek pro MŠMT. 2 s. JEŽKOVÁ, V. (rec.). Peterková, J. a kol. Kulturní politika jako významný faktor jednoty Evropy. Praha : VŠZ-FMV, 2001. 192 s. ISBN 80-245-0177-5. Recenzní posudek rukopisu. |
||||||
Vedení projektů | Program Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit pro rok 2001, projekt Evropská studia pro učitele a další pedagogické pracovníky
N-LARGE EUROPE: Open Doors To A Broader European Dimension ERASMUS IP; 2003; ve spolupráci s Pädagogische Akademie Wien |
||||||
Účast na projektech |
LC06046 Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (2006-2010) Rozvojový projekt MŠMT Rozvoj Centra doktorského studia oboru pedagogika (2008) Zkvalitnění pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů. ESF (2005-2007). Struktura a kvalita doktorského studia oboru Pedagogika na PedF UK (2006). VZ MSM 1141 00001 Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu (1999–2004) PHARE: Training Teachers in European Affairs – Vzdělávání učitelů v evropských záležitostech (1999-2000) OSF – HESP: EUROPAED – Evropská studia pro učitele (1998-1999) |