Pro 042024
 

Gratulujeme kolektivu k získání grantu k projektu „Komplexní analýza dat ze vzdělávacích měření pro porozumění kognitivním nárokům testových úloh“ a přikládáme bližší informace o projektu:

„Komplexní analýza dat ze vzdělávacích měření pro porozumění kognitivním nárokům testových úloh“ je grant financovaný v období 2025 – 2027 Grantovou agenturou České republiky (GAČR). Na řešení grantu se podílí Skupina výpočetní psychometrie Ústavu informatiky AV ČR pod vedením doc. Patrície Martinkové, za ÚVRV projekt vede dr. Eva Potužníková, na řešení se dále podílí doc. Vít Šťastný.

Cílem projektu je zlepšit porozumění kognitivním nárokům testových úloh pomocí metod, které kombinují textová data získaná ze znění testových položek, numerická data o jejich obtížnosti, kvalitativní data o vnímání jejich obtížnosti testovanými osobami a expertní hodnocení odborníků na testovaný obsah. S využitím dostupných dat z maturitních zkoušek, přijímacích testů a dalších didaktických testů bude projekt rozvíjet metody pro predikci obtížnosti testových úloh z testového zadání. Současně bude zjišťovat, nakolik jsou tyto metody automatizované analýzy dat schopné identifikovat zdroje obtížnosti související s výukou a rozvojem kognitivních dovedností žáků ve třídách. Projekt přinese nové poznatky o příčinách neúspěšnosti žáků v didaktických testech a může podpořit využívání dostupných dat z národních testů ke zkvalitnění výuky ve školách.

Lis 242024
 

Metodologie autoevaluace školy, jejímž autorem je doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D.

Autoevaluace je chápána jako systematický, racionální proces. Proto má mít svoji metodologii, která bude tento proces reflektovat, zabývat se jednotlivými fázemi, použitými metodami a postupy. O to usiluje předložená kniha.

Více informací o knize naleznete zde.

 

 

Expanze a diverzita stínového vzdělávání: Globální pohledy, lokální kontexty, jejímž autorem je doc. PhDr. Vít Šťastný, Ph.D.

Publikace je určena především domácímu odbornému publiku a její ambicí je podpořit zájem výzkumníků o toto významné téma současné komparativní pedagogiky.

Více informací o knize (včetně možnosti stažení plného textu) naleznete zde.

DOI: 10.14712/9788076034396

Lis 182024
 
Nově habilitovaní docenti převzali své jmenovací dekrety
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání má dva nové docenty v oboru Pedagogika:
Jmenovací dekrety si převzali 15. listopadu 2024 z rukou rektorky Univerzity Karlovy prof. MUDr. Mileny Králíčkové, Ph.D. při slavnostním setkání v Karolinu.
Srdečně oběma docentům blahopřejeme a přejeme jim mnoho úspěchů v jejich další vědecké a pedagogické činnosti.