Témata bakalářských a magisterských prací

 

Nabídka témat diplomových prací

Nabídka témat diplomových prací

Student si může vybrat z nabídky vypsaných témat a dotazem u příslušného vyučujícího ověřit, zda je téma ještě volné. Je možné také navrhnout vlastní téma a s ním oslovit vyučujícího, který se podobnou problematikou zabývá. V obou případech je třeba získat souhlas budoucího vedoucího práce.

RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. (dominik.dvorak@pedf.cuni.cz)

  1. Přechody žáků mezi stupni vzdělávání
  2. Přestupy žáků mezi školami: příčiny a důsledky
  3. Více škol v jedné obci: případová studie
  4. Absence žáků ve škole
  5. Proměna složení školních tříd v průběhu školní docházky
  6. Využití dat ze školní dokumentace a školních informačních systémů

PhDr. David Greger, Ph.D. (david.greger@pedf.cuni.cz)

  1. Předčasné odchody ze vzdělávání
  2. Neúspěšní žáci u maturit
  3. Žáci opakující ročník na ZŠ
  4. Žáci se špatným prospěchem v nižších ročnících víceletého gymnázia
  5. Sociálně vyloučené lokality a vzdělávání
  6. Přijímací zkoušky na SŠ
  7. Jak obce stanovují školské spádové obvody ZŠ a MŠ?
  8. Zápisy do 1. ročníku na ZŠ a kritéria přijímání do MŠ či ZŠ
  9. Odklady školní docházky
  10. Výběrové třídy na ZŠ
  11. Začínající učitelé a výzkumy absolventů učitelství Pedagogické fakulty UK

PhDr. Martin Chvál, Ph.D. (martin.chval@pedf.cuni.cz)

  1. Postoje žáků ke škole a vzdělávání

PhDr. Karel Starý, Ph.D. (karel.stary@pedf.cuni.cz)

  1. Profesní rozvoj učitelů
  2. Čtenářská gramotnost
  3. Formativní hodnocení

PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (veronika.laufkova@pedf.cuni.cz)

  1. Městské knihovny a jejich role v rozvoji čtenářství
  2. Čtenářská gramotnost
  3. Čtenářské portfolio v mateřské škole
  4. Formativní hodnocení v mateřské škole
  5. Formativní hodnocení (poskytování zpětné vazby, výchovně-vzdělávací cíle, kriteriální hodnocení, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení)
  6. Studenti selhávající u maturitní zkoušky (z didaktického testu z českého jazyka a literatury)

RNDr. Patrícia Martinková, Ph.D. (patricia.martinkova@pedf.cuni.cz)

  1. Psychometrická analýza společné části maturitní zkoušky
  2. Psychometrická analýza jednotné přijímací zkoušky na střední školy

Mgr. Eva Potužníková (eva.potuznikova@pedf.cuni.cz, eva.potuznikova@centrum.cz)

  1. Sekundární analýzy dat z mezinárodních srovnávacích šetření
  2. Možnosti využití uvolněných úloh z mezinárodních šetření ve výuce

Doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D. (jana.strakova@pedf.cuni.cz)

  1. Postoje učitelů základních škol k diferenciaci
  2. Přesvědčení učitelů základních a středních škol týkající se učitelské profese
  3. Rozdělování žáků do tříd v základních školách
  4. Preference rodičů při volbě základní školy

Mgr. Jaroslava Simonová, Ph.D. (jaroslava.simonova@pedf.cuni.cz)

  1. Metody a formy hodnocení ve výběrových a běžných třídách základních škol
  2. Metody a formy hodnocení v běžných a alternativních základních školách
  3. Vnitřní diferenciace na druhém stupni ZŠ

PhDr. Vít Šťastný, Ph.D. (vit.stastny@pedf.cuni.cz)

  1. Srovnání a analýza vybraného vzdělávacího fenoménu u nás a v zahraničí
  2. Vzdělávací aktivity žáků nad rámec povinné školní výuky (např. soukromé doučování, školní kroužky)
  3. Školní kluby a družiny
  4. Sekundární analýzy dostupných dat o českém vzdělávacím systému

Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, PedF UK, říjen 2021

Nabídka témat bakalářských prací

Nabídka témat bakalářských prací

Student si může vybrat z nabídky vypsaných témat a dotazem u příslušného vyučujícího ověřit, zda je téma ještě volné. Je možné také navrhnout vlastní téma a s ním oslovit vyučujícího, který se podobnou problematikou zabývá. V obou případech je třeba získat souhlas budoucího vedoucího práce.

PhDr. David Greger, Ph.D. (david.greger@pedf.cuni.cz)

  1. Přechod z mateřské do základní školy
  2. Zápisy do 1. ročníku na ZŠ a kritéria přijímání do MŠ či ZŠ
  3. Odklady školní docházky
  4. Žáci opakující ročník na ZŠ
  5. Žáci se špatným prospěchem v nižších ročnících víceletého gymnázia

PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (veronika.laufkova@pedf.cuni.cz)

  1. Pohádky zrcadlující jinou kulturu
  2. Čtenářské portfolio v mateřské škole
  3. Časopisy pro děti ve věku 2-6 let  z hlediska rozvoje čtenářské pregramotnosti

PhDr. Karel Starý, Ph.D. (karel.stary@pedf.cuni.cz)

  1. Profesní rozvoj učitelů
  2. Čtenářská gramotnost
  3. Formativní hodnocení

RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. (dominik.dvorak@pedf.cuni.cz)

  1. Analýza výročních zpráv českých škol
  2. Reforma všeobecného vzdělávání ve vybrané zemi: popis a analýza
  3. Využití dat ze školní dokumentace a školních informačních systémů

Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, PedF UK, říjen 2021