Zde naleznete výstupy vzdělávacího modulu Čtenářská gramotnost.
Vzdělávací modul s metodikou (Klára Špačková a kol.)
ke stažení zde
Databanka
ke stažení zde
V projektu realizovaná a ověřená témata dle nabídky vzdělávacího modulu.
Nabídka ověřovaných témat je k dispozici zde.
Téma číslo 1: Gramotnostní dovednosti v období mladšího školního věku – možnosti rozvoje a diagnostiky. Pracovní listy. (Špačková a kol.)
ke stažení zde
Téma číslo 2: Projekt Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností: práce s písňovými texty při rozvoji čtenářské gramotnosti (Martin Schacherl — Zuzana Wildová)
ke stažení zde
Téma číslo 6: Lapbook a Squashbook jako prostředek rozvoje hlubšího porozumění textu – pracovní listy (Jolana Ronková, Jana Hájková, Blanka Waldhansová, Věra Malinová, Klára Špačková)
ke stažení zde
Téma číslo 2, 7 a 8: Pracovní listy – podklady k rozvoji čtenářské gramotnosti (Jitka Cholastová, Hana Lavičková, Hana Prokšová, Kateřina Šormová, Zuzana Wildová)
ke stažení zde
Další výstupy
1. Čtenářská gramotnost z pohledu rámcových a školních vzdělávacích programů (Veronika Laufková)
ke stažení zde
2.Gramotnostní dovednosti v období mladšího školního věku – možnosti rozvoje a diagnostiky. Teoretická část. (Klára Špačková a kol.)
ke stažení zde
3. Lapbook a Squashbook jako prostředek rozvoje hlubšího porozumění textu – teoretická část (Jolana Ronková, Jana Hájková, Blanka Waldhansová, Věra Malinová, Klára Špačková)
ke stažení zde
Publicita (konference bez příspěvků ve sbornících, panely aj.)
Minikonference odborného panelu čtenářské gramotnosti, Národní ústav pro vzdělávání, Projekt Podpora práce učitelů. Praha, Německá škola, 22.11.2017 (organizátor Petr Koubek, NÚV, účastník za OP VVV SC2 doc.
PhDr. Anna Kucharská, Ph.D.)
Čtenářská gramotnost v projektu OP VVV – Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností (PhDr. Klára Špačková, Ph.D., konference Čtu a stávám se čtenářem, Praha: PedF UK, 26. 9. 2018, viz https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/files/2019/02/Program_bez-anotac%c3%ad.pdf)
Čtenářská gramotnost z pohledu rámcových a školních vzdělávacích programů (PhDr. Veronika Laufková, Ph.D., konference Čtu a stávám se čtenářem, Praha: PedF UK, 26. 9. 2018, viz https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/files/2019/02/Program_bez-anotac%c3%ad.pdf)
Špačková, K., Kucharská A. (2017). Increasing Quality in the Education of Pupils and the Development of Key Competencies, Educational Areas and Literacies. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 1(3) – ke stažení zde