Orbis scholae – odborný recenzovaný časopis v češtině a angličtině
Orbis scholae je recenzovaný odborný časopis, který vydává Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze od roku 2006. Orbis scholae se zaměřuje na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních a globálních souvislostech. Časopis po odborné stránce vede ÚVRV PedF UK ve spolupráci s IVŠV MUv Brně. Ročně vycházejí tři čísla časopisu, dvě čísla česky a jedno číslo anglicky. Většina čísel je tematicky zaměřena. Plné texty všech čísel časopisu je možné stáhnout na internetové stránce časopisu www.orbisscholae.cz v sekci Archiv.
Od roku 2015 je časopis zařazen do databáze ERIH Plus.
Od roku 2013 je Orbis scholae zařazen v databázi SCOPUS.
Od roku 2013 je Orbis scholae je zařazen do databáze CEEOL.
Od roku 2010 je Orbis scholae zařazen v mezinárodní výzkumné databázi Education Research Complete (dostupná přes EBSCO).
V roce 2008 figuruje Orbis scholae na Seznamu recenzovaných neimpaktovaných časopisů vydávaných v České republice.
Dosud vyšlá čísla časopisu byla věnována následujícím tématům:
3/2021 LANGUAGE OF REFLECTION – REFLECTION OF LANGUAGE IN FOREIGN LANGUAGE TEACHER EDUCATION
2/2021 VARIA (netematické číslo)
1/2021 VARIA (netematické číslo)
3/2020 VARIA (netematické číslo)
2/2020 THROWING LIGHT ON SHADOW EDUCATION
1/2020 VARIA (netematické číslo)
3/2019 SUPPORTING DISADVANTAGED MULTILINGUAL FAMILIES IN USING THEIR OWN RESOURCES IN EDUCATION
2/2019 VARIA (netematické číslo)
1/2019 PROMĚNY POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ A PROFESNÍ PŘÍPRAVY
3/2018 UČITELSKÉ SBORY A UČITELÉ V ŠKOLNÍ ORGANIZACE
2/2018 USING INTERNATIONAL LARGE-SCALE ASSESSMENTS FOR INFORMING NATIONAL POLICIES
1/2018 KURIKULÁRNÍ REFORMA V ČR A SR 10 LET POTÉ: BILANCE A VÝZVY PRO SOUČASNOU ŠKOLU
3/2017 MULTILINGUALISM AND LANGUAGES IN EDUCATION
2/2017 VARIA (netematické číslo)
1/2017 PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A PŘECHOD DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY
3/2016 SCHOOL TRACKING: DIVERSE MECHANISMS, EFFECTS AND POLICY RESPONSES
2/2016 KULTURY VYUČOVÁNÍ A UČENÍ V OBORECH ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
1/2016 VARIA (netematické číslo)
3/2015 VARIA (netematické číslo)
2/2015 STRIVING FOR CHANGE: VIDEO-BASED TEACHER EDUCATION PROGRAMMES AND RELATED RESEARCH
1/2015 VARIA (netematické číslo)
3/2014 STANDARDY V UČITELSKÉ PROFESI
2/2014 TEXTBOOKS AND EDUCATIONAL MEDIA IN A DIGITAL AGE
1/2014 VARIA (netematické číslo)
3/2013 VNĚJŠÍ DIFERENCIACE VE ŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
2/2013 EMOČNÍ ASPEKTY VYUČOVÁNÍ A UČENÍ
1/2013 VARIA (netematické číslo)
3/2012 KVALITA VE VZDĚLÁVÁNÍ
2/2012 VÝUKA MATEMATIKY A ZMĚNY VE SPOLEČNOSTI
1/2012 VARIA (netematické číslo)
3/2011 PEDAGOGICKÉ VEDENÍ ŠKOLY: LIDÉ V ČELE ŠKOLY A UČENÍ ŽÁKŮ
2/2011 TOWARDS EXPERTISE IN THE TEACHING PROFESSION
1/2011 VARIA (netematické číslo)
3/2010 SVĚT SOUČASNÉ ČESKÉ ŠKOLY
2/2010 EDUCATIONAL CHANGE IN THE GLOBAL CONTEXT
1/2010 EVALUACE VE ŠKOLE
3/2009 VÝZKUM VZDĚLÁVACÍCH POTŘEB A VZDĚLÁVACÍ POLITIKA
2/2009 STUDIES ON TEACHING AND LEARNING IN DIFFERENT SCHOOL SUBJECTS
1/2009 SOCIÁLNÍ DETERMINANTY VZDĚLÁVÁNÍ
3/2008 ŠKOLA JAKO UČÍCÍ SE ORGANIZACE
2/2008 EDUCATION, EQUITY AND SOCIAL JUSTICE
1/2008 VIDEOSTUDIE VE VÝZKUMU VYUČOVÁNÍ A UČENÍ
3/2007 UČITEL V REFLEXI ZMĚN ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A VZDĚLÁVACÍ POLITIKY
2/2007 THE TRANSFORMATION OF EDUCATIONAL SYSTEMS IN THE VISEGRÁD COUNTRIES
1/2007 KURIKULUM V PROMĚNÁCH ŠKOLY
1/2006 Představení projektu Centra základního výzkumu školního vzdělávání