2/2017

2017, VOLUME 1, NUMBER 2

Content
Full Text PDF

Editorial
Anna Kucharská
Full Text PDF

SYSTEMATIC REVIEW
Development of metacognitive knowledge: pedagogical-psychological insight
Jaroslav Říčan
Full Text PDF

EMPIRICAL PAPERS
Research of Children’s Preconceptions about the Phenomena of Linguistic and Literary Literacy
Simoneta Babiaková, Jana Venzelová
Full Text PDF

A study of the benefits of the intervention program for the systematictraining of pro-reading skills in preschool children
Petra Šedinová, Gabriela Seidlová Málková
Full Text PDF

Parental Perspective Variability Development of Early Literacy in Children at Risk of Learning Disorders
Pavla Presslerová, Anna Kucharská
Full Text PDF

Peer tutoring as a strategy to promote reading
Markéta Švamberk Šauerová
Full Text PDF

CONFERENCE REPORTS
IEA International Research Conference – Prague, 28–30 June 2017
Eva Potužníková
Full Text PDF

REVIEW
Porozumění čtenému II. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží — východiska, témata, zdroje — kritická analýza a návrh výzkumu a Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží – metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
Václava Tomická
Full Text PDF

  • The complete issue The Literacy, Preliteracy and Education
    2018, Volume 1, Number 2
    full text PDF