Úno 172025
 

Vážení,

v letošním roce je opět otevřen Seminář z psychometrie, viz https://www.cs.cas.cz/martinkova/seminar.html

Seminář se bude konat v pondělky od 16 hodin v zasedací místnosti 318 na Ústavu informatiky AV ČR (Pod Vodárenskou věží 2) s možností připojit se přes Zoom. První setkání se uskuteční v pondělí 24. února.

Seminář představuje současná témata z psychometrie a statistické metody používané v analýze znalostních a psychologických testů. Zváni jsou čeští i zahraniční hosté. Pokud máte zájem přihlásit se na seminář, případně pokud byste měli zájem o zasílání aktuálních informací, prosím přihlaste se přes SIS, případně mne kontaktujte.

Se srdečným pozdravem
Patrícia Martinková

Pro 042024
 

Gratulujeme kolektivu k získání grantu k projektu „Komplexní analýza dat ze vzdělávacích měření pro porozumění kognitivním nárokům testových úloh“ a přikládáme bližší informace o projektu:

„Komplexní analýza dat ze vzdělávacích měření pro porozumění kognitivním nárokům testových úloh“ je grant financovaný v období 2025 – 2027 Grantovou agenturou České republiky (GAČR). Na řešení grantu se podílí Skupina výpočetní psychometrie Ústavu informatiky AV ČR pod vedením doc. Patrície Martinkové, za ÚVRV projekt vede dr. Eva Potužníková, na řešení se dále podílí doc. Vít Šťastný.

Cílem projektu je zlepšit porozumění kognitivním nárokům testových úloh pomocí metod, které kombinují textová data získaná ze znění testových položek, numerická data o jejich obtížnosti, kvalitativní data o vnímání jejich obtížnosti testovanými osobami a expertní hodnocení odborníků na testovaný obsah. S využitím dostupných dat z maturitních zkoušek, přijímacích testů a dalších didaktických testů bude projekt rozvíjet metody pro predikci obtížnosti testových úloh z testového zadání. Současně bude zjišťovat, nakolik jsou tyto metody automatizované analýzy dat schopné identifikovat zdroje obtížnosti související s výukou a rozvojem kognitivních dovedností žáků ve třídách. Projekt přinese nové poznatky o příčinách neúspěšnosti žáků v didaktických testech a může podpořit využívání dostupných dat z národních testů ke zkvalitnění výuky ve školách.

Lis 242024
 

Metodologie autoevaluace školy, jejímž autorem je doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D.

Autoevaluace je chápána jako systematický, racionální proces. Proto má mít svoji metodologii, která bude tento proces reflektovat, zabývat se jednotlivými fázemi, použitými metodami a postupy. O to usiluje předložená kniha.

Více informací o knize naleznete zde.

 

 

Expanze a diverzita stínového vzdělávání: Globální pohledy, lokální kontexty, jejímž autorem je doc. PhDr. Vít Šťastný, Ph.D.

Publikace je určena především domácímu odbornému publiku a její ambicí je podpořit zájem výzkumníků o toto významné téma současné komparativní pedagogiky.

Více informací o knize (včetně možnosti stažení plného textu) naleznete zde.

DOI: 10.14712/9788076034396