Lis 242024
 

Metodologie autoevaluace školy, jejímž autorem je doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D.

Autoevaluace je chápána jako systematický, racionální proces. Proto má mít svoji metodologii, která bude tento proces reflektovat, zabývat se jednotlivými fázemi, použitými metodami a postupy. O to usiluje předložená kniha.

Více informací o knize naleznete zde.

 

 

Expanze a diverzita stínového vzdělávání: Globální pohledy, lokální kontexty, jejímž autorem je doc. PhDr. Vít Šťastný, Ph.D.

Publikace je určena především domácímu odbornému publiku a její ambicí je podpořit zájem výzkumníků o toto významné téma současné komparativní pedagogiky.

Více informací o knize (včetně možnosti stažení plného textu) naleznete zde.

DOI: 10.14712/9788076034396

Kvě 182024
 

Ve dnech 1.-8. května 2024 se členové našeho Ústavu, kteří se zaměřují na zkoumání stínového vzdělávání, setkali se svými kolegy z Institute of Intercultural Psychology and Education, Faculty of Education and Psychology, Eötvös Loránd University v Budapešti.
Tým pod vedením profesora Jánose Győriho se ve svém výzkumu v rámci výzkumné skupiny Relation between shadow and public education zaměřuje zejména na specifika stínového vzdělávání v Maďarsku a v Číně.
Během výměnného pobytu jsme společně sdíleli informace o podobě a specifických rysech stínového vzdělávání v našich zemích a metodologických výzvách, na které při jeho zkoumání narážíme. Studentky v doktorském studiu měly příležitost představit své výzkumné záměry a získat cennou zpětnou vazbu od zahraničních kolegů. Návštěva byla výbornou příležitostí navázat těsnější vztahy s výzkumníky v našem regionu a zahájit užší spolupráci na výzkumných projektech a společných výstupech nejen v rámci Visegradské skupiny.

Český a maďarský tým výzkumníků stínového vzdělávání
Lis 232023
 

Naše pracovnice Mgr. Eva Potužníková, Ph.D. obdržela cenu za mimořádné výsledky ve vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké a další tvůrčí činnosti související se studiem. 

Přínos disertace dr. Potužníkové s názvem “O měření přidané hodnoty ve vzdělávání” spočíval mimo jiné v dovedení do aplikace ve formě výrazného vylepšení reportování výsledků z testování České školní inspekce ke školám. Nově totiž sleduje sociální složení žáků. Výsledky této naší spolupráce se dostaly do téměř každé základní školy. 

Blahopřejeme k získání této prestižní ceny a přejeme mnoho dalších úspěchů.

Více info o předávání cen zde:
https://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/tiskove-zpravy