Zde nalezne výstupy ze vzdělávacího modulu Člověk a příroda dle jednotlivých vzdělávacích oborů:
Vzdělávací modul s metodikou vzdělávacích oborů: Fyzika (Irena Dvořáková), Chemie (Martin Rusek, Karel Vojíř a kol.), Přírodopis (Lenka Pavlasová, Jana Skýbová, Lukáš Rokos) a Zeměpis (Jiří Rypl, Klára Severýnová Popková, Olga Malinovská, Alena Nohavová, Helena Picková, Veronika Plachá a kol.)
ke stažení zde
Databanky:
Fyzika – ke stažení zde
Chemie – ke stažení zde
Přírodopis – ke stažení zde
Zeměpis – ke stažení zde
V projektu realizovaná a ověřená témata dle nabídky vzdělávacího modulu:
Nabídka ověřovaných témat je k dispozici:
Fyzika – ke stažení zde. Ověřována byla témata č. 1, 2, 3 a 4.
Polovodiče prakticky: Začínáme s LED (Leoš Dvořák), ověřované téma č. 1.
ke stažení zde
Udělejte si sami: jednoduché aplikace polovodičů (nejen) pro ZŠ (Leoš Dvořák, Zdeňka Kamarádová), ověřované téma č. 1.
ke stažení zde
3x aktivní práce se žáky ve fyzice (Irena Dvořáková, Zdeňka Kamarádová, Vladimír Vochozka), ověřované téma č. 2, 3, a 4.
ke stažení zde
Chemie – ke stažení zde. Ověřováno bylo všech 5 témat.
Výstupy a hlavní zjištění společenství praxe vzdělávacího modulu Člověk a příroda – Chemie (Karel Vojíř, Martin Rusek)
ke stažení zde
Vybrané chemické experimenty v praxi (Martin Rusek, Karel Vojíř, Milada Teplá a kol.)
ke stažení zde
Soubor pracovních listů: Klíčové vizuály podporující žáky s odlišným mateřským jazykem ve výuce chemie (Halamková, P. Hartmanová, Zuzana Janoušková (META), R. Nováková, O. Solnička, J. Šindelářová, M. Švehlová, M. Trpišovská)
ke stažení zde
Přírodopis – ke stažení zde. Ověřována byla témata 1-7.
Souhrnná metodika (Lenka Pavlasová, Jana Skýbová, Lukáš Rokos)
ke stažení zde
Pracovní listy: Teorie a využití ve výuce přírodopisu (Jana Skýbová)
ke stažení zde
Soubor pracovních listů: Klíčové vizuály podporující žáky s odlišným mateřským jazykem ve výuce přírodopisu (Musilová, M. Mikesková, Š. Zikmundová, J. Švehla, B. Škantová, E. Tarabová, D. Findová, T. Bartáček , M. Jiroutová (META)
ke stažení zde
Zeměpis – ke stažení zde. Ověřována byla témata 1, 2, 3, 4 a 5.
Možnosti zvýšení kvality zeměpisného vzdělávání u žáků 2. stupně základní školy (Michal Staněk, Jiří Rypl, Klára Severýnová Popková)
ke stažení zde
Další výstupy:
1. EarthKAM – využití mezinárodního projektu NASA ve škole (Lenka Podzimková, Irena Dvořáková)
ke stažení zde
2. Pasco v Ratibořické aneb Digitální gramotnost v hodinách fyziky (Hana Burešová)
ke stažení zde
Publicita (konference bez příspěvků ve sbornících, panely aj.)
Irena Dvořáková, Lenka Podzimková: EarthKAM-využití mezinárodního projektu NASA ve škole. 31.8.-2.9.2018, Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity. Dostupné z: http://home.pf.jcu.cz/~vnufcb/index.php
Odkaz na projekt NASA ve škole/Sally Ride EarthKAM – dostupné z: https://earthkam.pythonanywhere.com/o-projektu/
Hana Burešová: PASCO v Ratibořické aneb Digitální gramotnost v hodinác fyziky. 7. 6. 2017. Dostupné z: https://spomocnik.rvp.cz/clanek/21765/SKOLA-JAKO-MISTO-PRO-PRACI.html
Chemie
1. Testy ve výuce chemie: návrhy a proces tvorby (Karel Vojíř, Martin Rusek a kol.)
ke stažení zde
Publicita (konference bez příspěvků ve sbornících, panely aj.)
Vojíř, K., & Rusek, M. (2018). Výstupy a hlavní zjištění společenství praxe vzdělávacího modulu Člověk a příroda – Chemie. In H. Čtrnáctová, K. Nesměrák, & M. Teplá (Eds.) + Poster (Rusek, M.) – Způsoby používání učebnic chemie na základních školách v České republice. Konference DidSci PLUS – Research in Didactics of Science PLUS – 25. – 27. 6. 2018. Praha, Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta. Dostupné z: http://www.didsciplus.cz/anglictina/programme.html
Přírodopis
1. Pozorování ptáků na nezamrzlých vodních plochách: exkurze pro 1. a 2. stupeň ZŠ (Lukáš Rokos, Lenka Pavlasová, Milan Junášek, Romana Matějková, Jitka Pražáková, Blanka Škantová, Jiří Švehla, Štěpánka Zikmundová)
ke stažení zde
2. Vyvození Allenova pravidla ve výuce přírodopisu (Lenka Pavlasová, Lukáš Rokos, Zuzana Čábelová, Milena Mikesková, Štěpánka Zikmundová)
ke stažení zde
Publicita (konference bez příspěvků ve sbornících, panely aj.)
Rokos, L., & Pavlasová, L. Jak co chutná? Praktická úloha zaměřená na smyslovou soustavu člověka pro 2. stupeň ZŠ. Přednáška na konferenci Projektové vyučování a další aktivizační strategie ve výuce přírodovědných oborů. Praha, 7. – 8.11.2019. Dostupné z: https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/
Zeměpis
1. Vztah českých žáků k výuce neživé přírody: postoje, znalosti a nejrozšířenější miskoncepce (Simona Dvořáčková, Jiří Rypl, Tomáš Kučera)
ke stažení zde
2. Environmentální aspekty výuky geografie na 2. stupni základních škol (Michal Staněk, Jiří Rypl, Pavla Zrzavecká)
ke stažení zde
Publicita (konference bez příspěvků ve sbornících, panely aj.)
Jiří Rypl, & Michal Staněk: Environmentální aspekty ve výuce geografie na 2. stupni ZŠ. 10.-11.10.2018, Konference Geografické aspekty stredoeurópského priestoru – Slovensko a Česko – 25 rokov na politickej mape sveta. Katedra geografie a regionálneho rozvoje FPV UKF v Nitre. Dostupné z: http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/9-oznamy/403-10-11-10-2018-26-medzinarodna-geograficka-konferencia
Iva Žlábková, Lukáš Rokos: Společenství praxe – model spolupráce s učiteli základních a středních škol v rámci projektů OP VVV. Konference ČPdS Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 15. – 16. 3. 2018, Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě. Dostupné na: http://www.cpds.cz/konference_2018_program.php