Možnosti a meze výuky dějin

Určeno pro: Bc. + NMgr.
Vedoucí: V. Čada

Kód SIS: OPBD2D136B
Popis SIS: Výběrový kurz II A


Možnosti a meze výuky dějin

Seminář je koncipován jako první nahlédnutí studentů do jejich budoucího pedagogického působení.

Cílem semináře je představit studentům různé možnosti i úskalí ve výuce dějin i jiných oblastí lidského poznání. Zaměřen bude na praktické dovednosti a poznatky z aktuálního školního prostředí i komparaci dřívějších a současných přístupů a témat výuky dějepisu na našich školách druhého a třetího stupně. Součástí semináře bude i nahlédnutí do probíhající výuky na středních školách a praktický nácvik dovedností učitele zaměřených na formativní hodnocení žáků.

 

Kritéria hodnocení:

Podmínkou pro udělení zápočtu bude průběžná aktivní účast spojená se s přípravou a realizací krátké prezentace.

 

Základní literatura:

BROWN, Peter C., Henry L. ROEDIGER a Mark A. MCDANIEL. Nauč se to!: jak se s pomocí vědy efektivněji učit a více si pamatovat. Přeložil Eva NEVRLÁ. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-030-9.

GINNIS, Paul. Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka = The teacher's toolkit : raise classroom achievement with strategies for every learner. Ilustroval Les EVANS. Praha: Euromedia Group, 2019. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-7617-582-2.

HENDRICK, Carl a Robin MACPHERSON. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Přeložil Pavla LE ROCH. Praha: Čtení pomáhá, 2019. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-7617-335-4.

WILIAM, Dylan a Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Druhé revidované vydání. Praha: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, [2016]. ISBN 978-80-906082-7-6.