Obor Hudební teorie a pedagogika vychází ve své koncepci z takového výběru a syntézy muzikologických a hudebně pedagogických disciplín, které umožní vyváženou přípravu vysoce kvalifikovaných odborníků po stránce vědecké a pedagogické. V souladu s širokým spektrem působnosti hudební pedagogiky sleduje toto studium odpovídající cíl: přípravu specialistů v oblasti výzkumné práce pro sféru všeobecného či odborného hudebního vzdělávání a pro další činnosti, jež takovou specializaci vyžadují.
Přehled tematických oblastí pro řešení v disertačních pracích včetně školitelů, kteří tato řešení zajišťují:
Školitel: |
Tématická oblast: |
doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
milos.kodejska@pedf.cuni.cz
|
- Hudebně psychologické a pedagogické aspekty hudebního vzdělávání v předškolním věku.
- Hudebně psychologické a pedagogické aspekty hudebního vzdělávání v mladším školním věku.
- Problematika všeobecného hudebního vzdělávání v evropském kontextu.
|
prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
michal.nedelka@pedf.cuni.cz
|
- Komplexní analýza a pedagogická interpretace soudobého díla.
- Hudebněvýchovné impulsy soudobé hudební tvorby.
- Liturgická hudba v současném kulturním a pedagogickém kontextu.
|
doc. MgA. Jana Palkovská
jana.palkovska@pedf.cuni.cz |
- Nástrojové interpretační umění ve výchově a ve vzdělání.
- Klavírní dílo významného autora a jeho didaktická analýza.
|
prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
stanislav.pechacek@pedf.cuni.cz |
- Sborové umění z hlediska historického vývoje, hudební tvorby, estetiky interpretace, sborového života a metodické problematiky.
- Lidová píseň, její reflexe v artificiální hudbě a v různých formách společenského života.
|
doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D.
libuše.ticha@pedf.cuni.cz |
- Didaktika klavírní hry.
- Teorie interpretace v klavírní pedagogice.
|
doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc.
hana.vanova@pedf.cuni.cz |
- Hudebnost žáka a její diagnostika.
- Dětská hudební tvořivost a její řízený rozvoj.
- Tvořivá intonace jako prostředek rozvoje hudebnosti.
- Didaktické problémy výuky HV na 1. st. ZŠ a hudebních nauk na ZUŠ.
- Obsahová a metodologická východiska výzkumu vybraných hudebně pedagogických jevů.
|